۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۵۹
کد خبر: 81619182
T T
۰ نفر
فرماندار بر بازگشايي مجدد خانه بهداشت روستاي بورك نيكشهر تاكيد كرد

زاهدان- ايرنا- فرماندار نيكشهر بر بازگشايي مجدد خانه بهداشت روستاي بورك نيكشهر پس از چند سال تعطيلي تاكيد كرد و گفت: راه اندازي و خدمات رساني بهداشتي و درماني از نيازهاي اوليه روستاييان است.

صاحب گل صالحي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به پيگيري هاي مكرر مردم و شوراهاي اسلامي بورك و رسانه اي شدن اين موضوع افزود: نبايد مديران سابق شبكه بهداشت و درمان نيكشهر براي جابجايي بهورز اين روستا موافقت و اين مشكل را براي مردم ايجاد مي كردند.

وي با بيان اينكه روستاي عشايري بورك و چند روستاي اطراف آن مانند گوجگ، غلامك، گلبير، هنزم و زيردان از محروم ترين مناطق استان سيستان و بلوچستان هستند و از نبود امكانات بهداشتي و مراكز بهداشتي درماني، راه مناسب آسفالته و آب آشاميدني سالم و بهداشتي رنج مي برند.

وي گفت: تلاش و پيگيري براي بازگشايي مجدد خانه بهداشت عشاير بورك در حال انجام است و بايد دانشكده علوم پزشكي ايرانشهر هر چه سريعتر با انتصاب فرد جديدي اين خانه بهداشت را فعال كند.

وي بيان كرد: ساخت مركز بهداشتي درماني در منطقه هنزم زيردان از ضروريات و نيازهاي مردم محروم اين منطقه براي رفع قسمتي از مشكلات بهداشتي و درماني است.

فرماندار نيكشهر افزود: هميشه مطالبات و مشكلات مردم اين شهرستان بر اساس اولويت پيگيري مي شود ولي برخي مسائل و پيگيريها نياز به زمان بيشتر دارد و مسوولان هيچوقت مطالبات مردم را فراموش نكرده اند.

منطقه عشايري بورك از توابع دهستان چاهان بخش مركزي نيكشهر در فاصله 82 كيلومتري مركز نيكشهر واقع شده و يكي از كانون هاي ساماندهي عشاير است.

شهرستان نيكشهر در فاصله 510 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان قرار دارد.

3043 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها