۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۱
کد خبر: 81617445
T T
۰ نفر
دامنه شكار مخالفان اردوغان به تجار و بازرگانان رسيد

استانبول- ايرنا- پس از بازداشت و جابجايي هزاران پليس ، دادستان و قاضي به اتهام همكاري با جماعت گولن عليه دولت تركيه ، دادستان قونيه روز جمعه حكم بازداشت 80 تاجر و بازرگان را صادر كرد.

پايگاه خبري دوغان صبح جمعه در خبر فوري با اعلام اين مطلب افزود: در ادامه بررسيها و بازجويي ها از مظنونان به همكاري با جماعت گولن عليه رجب طيب اردوغان رييس جمهوري و دولت تركيه ، دادستان قونيه هم چنين از شهرباني هاي برخي ديگر از استانها در همين رابطه خواهان دستگيري شماري از تجار شده است.

اخيرا چهار دادستان و يك قاضي نيز در اين رابطه از كار بركنار و مورد بازجويي قرار گرفتند.

هفته گذشته نيز بيش از 40 مامور ديگر پليس در به اتهام شنودهاي غيرقانوني و براي استفاده جماعت گولن دستگير شدند.

دربين افراد دستگير شده برخي از مديران رده بالاي سابق نيروهاي پليس تركيه نيز به چشم مي خورد.

اين گروه در پي انجام تحقيقات دادستاني استانبول در مورد شنودهاي غيرقانوني مسوولان رده بالاي تركيه از جمله طيب اردوغان و اعضاي خانواده اش دستگير شده اند.

در پي عمليات فسادمالي و ارتشاء در دو سال قبل عليه برخي وزيران كابينه وقت اردوغان و طرح نام اعضاي خانواده وي در دولت وقت تركيه به نخست وزيري اردوغان، جماعت گولن را كه تا آن زمان شريك راهبردي حزب حاكم 'عدالت و توسعه' به شمار مي رفت ،متهم به تلاش براي براندازي كرد.

بروز اختلاف ميان جماعت گولن و دولت موجب شده است كه جماعت گولن برخي اسناد و مدارك عليه اعضاي حزب حاكم و بازرگانان نزديك به دولت را فاش كند.

در پي عمليات ياد شده، تاكنون محل خدمت هزاران مامور پليس در سطح تركيه تغيير يافته و تاكنون صدها نفر نيز دستگير شده اند.

خاورم ** 2010 **1917