فرماندار چابهار: روابط عمومی قلب تپنده هرسازمانی است

چابهار – معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه گفت: روابط عمومی هر سازمانی قلب تپنده آن ارگان است كه در صورت توجه به نقش و اهمیت آن می تواند بسیاری از فعالیت های مدیریتی درون و برون سازمانی را تسهیل كند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری چابهار احمد علی موهبتی روز دوشنبه در گردهمایی اعضای شورای روابط عمومی های ادارات به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی با بیان اینكه بسیاری از فعالیت های مدیریتی در گرو تعاملات درون و برون سازمانی است افزود: اطلاع رسانی دقیق و كارشناسی و حرفه ای از فعالیت های سازمانی و اداری می تواند انتظارات و سطح توقعات جامعه و مسوولان را نسبت به مدیریت ها و همچنین ارزیابی و برآوردهای عملكردی واقعی تر كند.

وی با اشاره به اینكه گاها مشاهده می شود بسیاری از سو تفاهم ها و انتظارات ناشی از عدم اطلاع رسانی دقیق و حرفه ای است تصریح كرد: مدیران روابط را باید از میان افراد شعاع، امین و مورد وثوق و اختیارات ویژه انتخاب كرد و میدان عمل آنان را حتی برای نقد مدیریت ها و فعالیت های درون و برون سازمانی نیز فراهم آورد تا فضای اداری و فعالیت ها به سمت شفاف سازی هدایت شود.

موهبتی با تقدیر از حضور بیشتر مدیران و كارشناسان روابط عمومی های شهرستان در این گردهمایی افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی و نشست اعتلای جایگاه و نقش نهاد روابط عمومی، هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه توسعه ارتباطات بین ادارات و رسانه ها و مدیران روابط عمومی شهرستان چابهار است.

وی همچنین با اشاره به اینكه برخی از مدیران شهرستان از نحوه فعالیت دفتر خبر ابراز گلایه كرده اند از جمع حاضر در خصوص عملكرد این مجموعه مدیریتی نظر خواهی كرد كه اكثریت حاضران نیز از عدم پوشش مناسب اخبار حوزه ادارات و نهادها در شهرستان گلایه كردند.



مشاور رسانه ای فرماندار چابهار نیز در این نشست گفت: روابط عمومی ها به عنوان مهمترین واحد اداری در ساختار سازمانی كه دروازه اتصال و ارتباط درون و برون مدیریت ها است همچون روزنامه نگاران و رسانه ها مظلوم ترین جایگاه اداری و اجتماعی را عهده دار هستند .

علی اصغر افتاده با اشاره به اینكه روابط عمومی ها در حالی باید وظیفه دروازه بانی از محیط اداری و سازمانی و نقش واسط با سازمان ها، نخبگان و رسانه ها و در یك كلام با مخاطبان را بازی كنند كه واقعیت تاسف بار این است كه جایگاه و شان و منزلت و همچنین چارت تشكیلاتی و اداری روابط عمومی ها متناسب با ماموریت ها و وظایف در نظر گرفته نشده است.

مسوول خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر چابهار با بیان اینكه مدیران روابط عمومی ادارات دست راست مدیران و قلب سازمان هستند افزود: ما در چابهار با كمبود استعداد و نیروی كار در روابط عمومی مواجه نیستم بلكه ضعف اصلی به بی تفاوت بودن مسوولان و مدیران و اهمیت ندادن به جایگاه و نقش روابط عمومی بر می گردد.

مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و بین الملل منطقه آزاد چابهار نیز در این گردهمایی گفت: نبود جایگاه و ساختار سازمانی روابط عمومی در ادارات مهمترین چالش مدیریتی در حوزه اطلاع سانی و فعالیت های رسانه ای است.

طاهره شهركی با بیان اینكه بیشتر مسوولان روابط عمومی اشخاصی با قابلیت و توانمند هستند افزود: این افراد باید جامعه شناس وموقعیت شناس باشند تا جایگاه مدیریت ها در ادارات و همچنین تعاملات درون و برون سازمانی را حفظ كنند.

وی تصریح كرد: روابط عمومی ها پل ارتباطی بین مسوولان، كارمندان آن اداره و مردم هستند و مسوول روابط عمومی باید اهمیت جایگاه كارمندان و كاركنان اداره را بداند و هر چقدر این ارتباط قوی باشد تأثیر زیادی در رشد و پیشرفت ادارات و سازمان‌ها و شهرستان خواهند داشت.

عبدالجلیل سبك روح مسوول روابط عمومی شهرداری بندر چابهار نیز در خصوص توانمند سازی روابط عمومی سازمان ها گفت: توجه جدی به افكار همه كاركنان در ایجاد حركت، اصلاح و جریان سازی سالم بدون در نظر گرفتن امیال و رویكردهای مخرب كه متاسفانه یكی از معضلات روابط عمومی های چابهار است باید توجه جدی در این امر داشته باشیم تا راه پیشرفت و ترقی را پیدا كنیم.

انور میهن دوست فعال اجتماعی وبلاگ نویس و همكار روابط عمومی شهرداری بندر چابهار به وظایف روابط عمومی ها اشاره كرد و افزود: باید بدانیم روابط عمومی چه جایگاهی دارد و نیم نگاهی هم به این جایگاه داشته باشیم.

در ادامه این نشست تعدادی از مشاورین و مدیران روابط عمومی و كارشناسان به بیان دیدگاههای خود و همچنین كاستی های موجود در این حوزه اشاره و خواستار توجه بیشتر مسوولان سازمان ها به جایگاه روابط عمومی ها در ارتقای وضعیت خدمات رسانی به مردم و شهروندان شدند.

در پایان این گردهمایی برخی از كاركنان روابط عمومی ادارات تجلیل شدند.

1744/6081

سرخط اخبار استان‌ها