به گزارش خبرنگار ايرنا، شركت مخابرات با عقد قرارداد و پرداخت هزينه به شركت پست براي تحويل هر قبض تلفن ثابت مسووليت توزيع را به شركت پست محول كرده است. اين شركت نيزموظف است قبوض را تحويل مشتركين نمايند.
اما آنچه در عمل مشاهده مي شود، چيز ديگري است. مامورين پست براي تسريع در كار و اتمام امر توزيع در مدت زمان مورد نظر، از تحويل قبض به دست مشترك صرف نظر و اغلب با انداختن قبوض به داخل حياط و يا قرار دادن درلاي درهاي ورودي كار تحويل را تمام شده تلقي مي كنند.
آنچه كه در اين مقوله مهم است عدم اطمينان از دريافت قبض توسط مشترك است. خبرنگار ايرنا براي اطمينان از اين موضوع، با مديران چند پيشخوان سطح شهر بيجاردر خصوص ميزان مراجعه مردم بعلت عدم دريافت قبض و قطع خط تلفن گفت و گو كرد.
خانم رضاپناه مسوول پيشخوان خيابان شهيد اردلان بيجار، مي گويد: در ماه بطور متوسط 150 تا 200 نفر براي اين موضوع به اين دفتر پيشخوان مراجعه مي كنند.
متصدي دفتر قليج خاني مسوول پيشخوان همين خيابان نيز، گفت: خيلي از مردم قبض دريافت نمي كنند و بعد از قطع خط تلفن متوجه بدهي مي شوند كه براي پرداخت و برقراري آن مراجعه مي نمايند. به گفته وي درهر دوره بطور ميانگين حدود 200 نفر مراجعه داريم.
قبادي مسوول پيشخوان خيابان توحيد نيز مي گويد: مراجعه به علت قطع و عدم دريافت قبض تلفن زياد است ولي براي قبوض گاز و آب بسيار كم است. اگر بطور ميانگين در هر دوره ميزان مراجعه را محاسبه نمايم، حدود 250 نفر فقط براي قبض تلفن ثابت مراجعه مي شود.
بقايي متصدي دفتر ديگري در بيجار مي گويد: هر دوره تعداد زيادي مراجعه وجود دارد، اگر روزانه آمار تهيه شود و ماهيانه حساب كنيم حدود 210 نفر و شايد بيشتر مراجعه مي نمايند.
مسوولين شركت پست و شركت مخابرات با اينكه نظرات خود را اعلام كردند اما به دليل اينكه مجوز گفت و گو ندارند، نخواستند اين نظرات منتشر شود.
فرماندار شهرستان بيجار در رابطه با اين موضوع، گفت: براي حصول اطمينان از موارد مطرح شده، مسوولين شركت مخابرات و شركت پست، بايد در اسرع وقت در حدود وظايف قانوني خود اين مسئله را پيگيري و نتايج حاصله را بيان كنند.
بيژن زنديه از هزينه بسيار بالاي برقراري خط تلفني كه بيش از 95 درصد آنها بخاطر عدم اطلاع مشتركين است، ابراز نگراني كرد و خواستار تجديد نظر در اين هزينه شد.
وي به وضعيت مالي پايين اكثر كساني كه صرفا از تلفن ثابت استفاده مي كنند، اشاره كرد و افزود: پرداخت هزينه گزاف خط تلفني كه مشترك در قطع آن بي تقصير است، اجحاف است و حكم حق الناس را پيدا مي كند.
فرماندار تاكيد كرد: شركت مخابرات پس از اطمينان از دريافت قبض تلفن بدست مشترك، اقدام به قطع خط تلفن نمايد، در غير اين صورت اصلا توجيهي منطقي ندارد.
وصل مجدد خط تلفن ثابتي كه به دليل بدهي قطع شده بود در دفاتر پيشخوان در سال 93 تنها دو هزار ريال هزينه داشت اين هزينه در سال جاري به 16 هزار و 500 ريال رسيده است كه اين افزايش متناسب با نرخ رشد تورم هم نيست.
اميد است مسوولين شركت مخابرات و شركت پست در زودترين زمان ممكن و قبل از سالروز تاسيس شركت مخابرات در اين خصوص اخبار خوشي را براي مردم داشته باشند.
حدود 25 هزارمشترك تلفن در شهرستان بيجار وجود دارد. شهرستان بيجار 95هزار نفر جمعيت در شرق استان كردستان واقع شده است./4
7350/6108
هزينه اي تحميلي و ناخواسته به دليل نرسيدن قبوض تلفن به دست مشتركين
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳
کد خبر:
81600869
سنندج - ايرنا - هر دوره تعداد زيادي از خطوط تلفن ثابت در شهرستان بيجار به دليل نرسيدن قبوض به دست مشتركين قطع مي شود و هزينه اي ناخواسته را بر اين تعداد از مشتركين تحميل مي كند.