۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۳
کد خبر: 81596158
T T
۰ نفر

رییس نظام پزشكی: رشته پزشكی داخلی رو به اضمحلال است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۳
کد خبر: 81596158
رییس نظام پزشكی: رشته پزشكی داخلی رو به اضمحلال است

تهران-ایرنا-رییس سازمان نظام پزشكی گفت:پزشكی داخلی در گذشته به‌عنوان مادر رشته‌های پزشكی مطرح بود اما سرنوشت تلخ این رشته در كشور نشان می‌دهد كه پزشكی داخلی رو به اضمحلال است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر علیرضا زالی روز سه‌شنبه در بیست‌وششمین كنگره سالانه جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران اظهار كرد:این رشته در سال‌های نه چندان دور جزو رنكینگ‌های اول بود و بیشتر رتبه‌های اول دانشگاه‌ها برای تحصیل این رشته را انتخاب می‌كردند اما رفتارهای نادرست این رشته را به نابودی كشانده است.

وی با بیان این كه در كشورهای توسعه یافته، پزشكی داخلی از دپارتمان‌های پیشتازی برخوردار است، افزود: در كشور ما روند وارونه‌ای در این زمینه طی می‌شود و باید از این كجروی‌ها جلوگیری شود.

وی به دستمزدهای نامناسب و تعرفه‌های پایین این رشته اشاره كرد و گفت: به‌عنوان نمونه در سال گذشته قرار بود حق ویزیت پزشكان داخلی 38 هزار تومان باشد اما 20 هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی اظهار كرد: پس از رایزنی‌های سازمان نظام پزشكی با همكاران مختلف،‌ ویزیت متخصصان داخلی در سال جاری به 38 هزار تومان ارتقا یافت و به این ترتیب بخشی از این مشكلات برطرف شد.

زالی افزود: ویزیت پزشكان متخصص داخلی به غیرعلمی‌ترین روش تعیین شده است؛ در حالی كه باید ویزیت متناسب با سختی كار، مهارت پزشك و زمانی كه برای معاینه و درمان بیماران اختصاص می‌یابد در نظر گرفته شود.

وی گفت: راه‌حل این مشكل این است كه تمام خدمات تخصص داخلی از نظر ریالی با سایر رشته‌های پزشكی همگون شود.

زالی افزود:برای اولین بار در سال 94 قرار بود تعرفه ترجیحی برای رشته‌های عفونی، اطفال ، داخلی و روانپزشكی در كتاب تعرفه‌ها وارد و در شورای بیمه مصوبه خاصی برای آنها تدوین شود.

وی اظهار كرد: خبرهایی در این زمینه وجود دارد مبنی بر این كه هیات وزیران در این خصوص تصمیماتی اتخاذ كردند اما به طور كلی 3 تا 5 سال طول می‌كشد تا تعرفه‌ای پزشكی واقعی شود.

بیست‌وششمین كنگره سالانه جامعه پزشكان متخصصان داخلی ایران ، امروز (پانزدهم اردیبهشت) با حضور جمعی از متخصصان داخلی و مسئولان در مركز همایش‌های رازی تهران آغاز به كار كرد. این همایش تا هجدهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

علمی ** 1834 ** د . الف**1440
۰ نفر