۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۰۴
کد خبر: 81588858
T T
۰ نفر

اخبار متنوع از اقصي نقاط استان گلستان

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۰۴
کد خبر: 81588858
اخبار متنوع از اقصي نقاط استان گلستان

ايرنا - گرگان - تذكرات نماينده مجلس، صادرات گوشت مرغ به روسيه، كشت 400 هزار هكتاري گندم، پوشش 31 هزار نفري در مراكز درمان اعتياد، رد پيشنهاد رشوه 14 ميليوني به پليس، افتتاح كانون هاي دانش آموزي هلال احمر و كاهش هفت درصدي سرقت از جمله عناوين خبري روز سه شنبه ايرنا مركز گلستان است.

رحمت الله نوروزي نماينده مردم علي آباد در مجلس شوراي اسلامي در تذكري به علي ربيعي وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي، علي حجتي وزير جهاد كشاورزي و رييس جمهوري و محمدباقر نوبخت معاون رييس جمهوري و رييس سازمان مديريت برنامه ريزي حل مشكلات كار و بيكاري جوانان، خريد تضميني گندم، رسيدگي به مشكلات سيل زدگان سال گذشته استان گلستان و تخصيص اعتبار مورد نياز براي رفع مشكلات آنان را خواستار شد.



***



مديركل دامپزشكي گلستان گفت: يك واحد كشتارگاه صنعتي طيور در استان موفق به اخذ كد صادراتي محصولات (IR) شد.

محمودرضا وفايي افزود: اين واحد همچنين پس از مميزي هاي مستمر اداره كل دامپزشكي و سازمان دامپزشكي كشور و متعاقب بازديد هيئت روسي از استان موفق به اخذ مجوز صادرات محصولات به كشور روسيه شد.

وي اضافه كرد: پس از بازديدها و مميزي هاي انجام شده و انطباق شرايط فني بهداشتي مورد نظر يك واحد كشتارگاهي طيور ديگر نيز در سال جاري موفق به اخذ كد صادراتي محصولات (IR) شده است.

به گفته مديركل دامپزشكي، گلستان تنها استان در كشور است كه با رعايت شرايط بهداشتي لازم براي صادرات موفق به دريافت دو كد IR شده است.

وي ادامه داد: هم اينك دو واحد كشتارگاهي ديگر نيز در حال طي مراحل مربوطه و انطباق شرايط موجود با شاخص هاي بهداشتي مورد نظر براي اخذ كد ياد شده هستند.



***

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري گلستان سطح زير كشت گندم استان در سال زراعي جاري را 399 هزار هكتار ذكر كرد كه 60درصد آن ديم و 40 درصد آن آبي است.

علي مرگدري در اولين كميته خريد تضميني محصولات كشاورزي (گندم) افزود: با توجه به شروع زمان برداشت از نيمه ارديبهشت پيش بيني مي شود يك ميليون تن گندم خريداري و در مراكز خريد، انبارها و سيلوهاي گلستان نگهداري و ذخيره گردد.

وي ضمن تاكيد بر اهميت موضوع خريد بموقع محصول براي جلوگيري خروج گندم از استان خواستار نظارت دقيق از سوي متوليان بخش كشاورزي گلستان شد.

وي با بيان اين كه بيشترين ضايعات گندم و محصولات كشاورزي در زمان برداشت اتفاق مي افتد، متذكر شد: به منظور كاهش ريزش و هدررفت گندم قبل از ورود به سيلوهاي استان، بارگيري و حمل اين محصول به شكل اصولي و صحيح انجام شده و كمباين هاي مستهلك از رده خارج شوند.

به گفته وي با اين اقدام ضايعات 10 درصدي برداشت گندم كاهش مي يابد.

وي همچنين خاطرنشان كرد كه با توجه به پيش بيني توليد 125 هزار تن سيب زميني در سال جاري در گلستان، برنامه ريزي براي صادرات 100 هزار تن از سوي دستگاه هاي اجرايي ذيربط صورت پذيرد.



***

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: در سال گذشته 31 هزار و 260 نفر در 188 مركز درماني و كاهش آسيب استان تحت پوشش درمان اعتياد قرار گرفته اند.

سيد احمد حسيني افزود: از اين تعداد بيش از 15 هزار نفر در مراكز درمان سرپايي سوء مصرف مواد مخدر با داروهاي آگونيست، بيش از 5 هزار نفر در مراكز اقامتي ميان مدت، بيش از هشت هزار نفر در مراكز كاهش آسيب و مابقي در زندان هاي استان تحت پوشش قرار گرفتند.



***

رييس بازرسي فرماندهي انتظامي گلستان از رد رشوه 14 ميليون و 600 هزار ريالي مامور وظيفه‌شناس در ايستگاه بازرسي تنگراه شهرستان گاليكش خبر داد.

سرهنگ حسن مفخمي شهرستاني گفت: مأمور مستقر در اين ايستگاه هنگام كنترل خودروهاي عبوري به سرنشينان خودرو پرايد كه از بجنورد وارد گلستان مي‌شد مشكوك و پس از بازرسي دقيق خودرو موفق به كشف مقاديري مواد مخدر از نوع كراك شد.

وي افزود: راننده متخلف براي رهايي از جرم ارتكابي پيشنهاد پرداخت وجه نقد به مامور را مطرح كرد كه از سوي اين مامور وظيفه شناس مراتب صورت جلسه و رشوه پيشنهادي رد شد.

وي اضافه كرد: خودرو پرايد توقيف و فرد متخلف پس از تشكيل پرونده، براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.



***

كانون هاي دانش آموزي هلال احمر در 300 مدرسه سراسر استان گلستان همراه با برگزاري انتخابات كانون ها و تقويت طرح ملي دادرس در حال اجراست.

معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر گلستان گفت: بعد از برپايي نشست مشترك و كارگاهي جمعيت هلال احمر و اداره كل آموزش و پرورش استان همراه با امضاي توافق نامه همكاري مشترك؛ پيگيري و ايجاد كانون هاي دانش آموزي هلال در مدارس اجرايي و عملياتي شده است.

اختري افزود: در بازه نيمه دوم اسفند 93 تا به امروز بيش از 85 درصد كانون ها تشكيل، انتخابات با حضور دانش آموزان برگزار و آموزش طرح ملي دادرس نيز همزمان در حال عملياتي شدن است.



***

مديركل امنيتي و انتظامي استانداري گلستان گفت: با تلاش دستگاه هاي ذيربط جرائم سرقت در سال 93 هفت درصد كاهش يافت.

حيدرعلي احمدي در جلسه كميسيون جرائم سازمان يافته استان اظهار كرد: توجه به جرائم سازمان يافته در مقايسه با ارتكاب جرائم از نوع ديگر از اهميت ويژه اي برخوردار است زيرا تشديد، باندي بودن، قصد اوليه، تكرار و تباني در آن نهفته است كه همه اين عوامل باعث ايجاد احساس ناامني در جامعه خواهد شد.

وي ادامه داد: از اين رو همه دستگاه هاي ذيربط موظفند تا موضوع جرائم سازمان يافته را با حساسيت ويژه و خاصي در دستور كار سال 94 خود قرار دهند.

طبق تعريف جرائم سازماني آن دسته از جرائمي است كه سه نفر يا بيشتر به صورت باندي مرتكب آن شده باشند.



***

كارشناس صنايع غذايي اداره كل استاندارد گلستان گفت: 72 درصد پروانه هاي كاربرد علامت استاندارد صادره در سال گذشته در زمينه صنايع غذايي و كشاورزي بوده است.

مهدي صابري با بيان اين كه در سال گذشته 100 پروانه كاربرد علامت استاندارد براي فرآورده هاي توليدي استان صادر شد، افزود: از اين تعداد 72 پروانه متعلق به فرآورده هاي صنايع غذايي بوده است.

وي اضافه كرد: در سال 92 نيز 73 درصد پروانه هاي كاربرد علامت استاندارد در زمينه صنايع غذايي و كشاورزي بوده است و لذا مي توان گفت عمده فعاليت هاي نظارتي استاندارد گلستان مصروف اين بخش مي شود.



***

استاندار گلستان با حضور در مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان اظهار كرد: مردم بايد ثبات در كشت ارقام حاصل از تحقيقات محصولات كشاورزي را احساس كنند و در عين حال تحقيقات به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

حسن صادقلو تصريح كرد: مركز تحقيقات نبايد به صورت يك مركز آكادميك در خود مانده باشد بلكه بايد سياستگذاري ها به گونه اي باشد كه جامعه به شما وابسته شود و در عين حال از توجه به بخش خصوصي نيز در امر تحقيقات غفلت نكند.

وي با اشاره به وضعيت آبي استان گلستان تأكيد كرد: ارقامي از محصولات كشاورزي توليد و به كشاورزان ارائه شود كه با وضعيت آبي استان سازگاري داشته باشد.

وي با بيان اين كه استفاده از تجربيات و دانش بومي در امر تحقيقات از اهميت بالايي برخوردار است، خاطرنشان كرد: مركز تحقيقات بايد به سرفصلي تحت عنوان فروش دانش فني نيز در راستاي درآمدزايي توجه كند.

صادقلو با اشاره به طرح هاي دانش بنيان در حوزه كشاورزي و تحقيقات گفت: مجموعه استانداري و دولت آماده پشتيباني از هر نوع بسته دانش بنيان است و در اين راستا، تفاهم نامه هاي بالادستي نيز امضا شده است.



***

معاون عمراني استانداري گلستان در جلسه بررسي مشكلات شهرستان بندرگز گفت: مسئولين و دست اندركاران مديريت شهري به پيدا كردن راهكارهاي جديد و پرهيز از روش هاي سنتي قديم در توسعه و عمران شهري روي آورند و خلاقيت و ابتكار و بهره گيري مفيد از تجربيات ديگران داشته باشند.

رضا مروتي در ادامه با بيان اين كه شهر نوكنده بسياري از استانداردهاي شهري و سيماي مناسب شهري را ندارد، اظهار كرد: رفع اين مشكل نيازمند كار بيشتر، جذب سرمايه گذار و تعريف پروژه هاي كلان و مهمتر است.

بازسازي پل و اجراي مجدد ديواره رودخانه مزنگ، لايروبي رودخانه نوكنده - مزنگ، تعريض و تملك ساختمان در محله مزنگ، جا به جايي و نوسازي تيرهاي چراغ برق سطح شهر، اجراي آسفالت برخي از خيابان ها و كوچه ها، اجراي جداول و زيرسازي راه از موضوعات اين جلسه بود.

شهرستان بندرگز در غرب استان گلستان داراي دو شهر بندرگز و نوكنده و 24 روستاست.



***

كارشناسان اداره كل بازرسي گلستان از ساختمان اداري آزمايشگاهي مرجع استاندارد استان ديدن كردند.

اين پروژه از مصوبات سفر رياست جمهوري به گلستان بوده و مراحل ساخت و احداث اسكلت و ديوارها و سقف را پشت سر گذاشته است.

اين پروژه در 5 طبقه و زيربناي 3316 مترمربع مشتمل بر فضاهاي اداري و آزمايشگاهي احداث مي شود و تاكنون بالغ بر 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.



***

استاندار گلستان از مزرعه گندم با عنوان 'طرح انتخاب مشاركتي ارقام گندم آبي استان' در شهرستان كردكوي ديدن كرد.

حسن صادقلو با حضور در داخل مزرعه از نزديك ارقام مختلف در دست مطالعه را مورد ديدن قرار داد و كارشناسان جهاد كشاورزي ويژگي هاي هر يك از ارقام را تشريح كردند.

با توجه به شرايط اقليمي خاص استان گلستان ده رقم گندم آبي در دست مطالعه است كه مهم ترين آن ها ارقام گندم گنبد و گندم مرواريد است.



***

مدير ميراث فرهنگي شهرستان آق قلا بر حفاظت از آثار باستاني و طبيعي شهر انبارالوم و بخش وشمگير و همچنين اطلاع رساني مطلوب جذابيت هاي تاريخي و طبيعي اين منطقه تاكيد كرد.

عليرضا شريعتي در نشستي با بخشدار وشمگير اظهار كرد: با توجه به وجود آثار تاريخي و باستاني در اين منطقه همچون سد وشمگير، مي توان با اطلاع رساني مطلوب ضمن جلب و جذب گردشگر از تعرض به اين آثار جلوگيري كرد.

وي همچنين بر همكاري دستگاه هاي مرتبط با فعاليت هاي اداره در راستاي ايجاد كمپ و حمايت از پروژه هاي گردشگري در سد وشمگير اشاره داشت و افزود: با فراهم ساختن زيرساخت هاي مطلوب گردشگري در اين محوطه هاي تاريخي و طبيعي مي توان ضمن فراخواندن مسافران محلي و بومي نسبت به ايست مسافران عبوري نيز اقدام نمود.



***

احمد تجري مفرد فرماندار علي آباد در جلسه كميسيون دانشجويي شهرستان با اشاره به وجود پنج واحد دانشگاهي با 16 هزار دانشجو در اين خطه از استان گلستان، گفت: علي آباد از حيث تعداد دانشگاه و دانشجو در موقعيت خاصي قرار دارد و تمام تلاش ما بايد در جهت رفع مشكلات آنان باشد.



7464/6159/6203

سرخط اخبار استان‌ها