۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81573035
T T
۰ نفر
وزیر ارشاد: اختلاف سلیقه ها باید با همفكری و همدلی كنار گذاشته شود

رشت - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سایه همدلی و همفكری باید اختلاف سلیقه ها را كنار بگذاریم و گامی مثبت برای پیشرفت كشور در تمامی عرصه برداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جنتی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی بیان كرد: تحقق این مهم، كشور را به سوی رشد و تعالی سوق می دهد.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی گیلان در كشور افزود: گیلان به لحاظ داشتن فرهیختگان، بسیار غنی است و این فرهیختگان گیلانی همچون پرفسور سمیعی، مایه غرور ملت ایران محسوب شده كه باید آنها را حفظ كرد .

جنتی در این زمینه خواستار تدوین و تهیه شناسنامه فرهنگی فرهیختگان گیلانی به صورت كتاب شد.

وی با اشاره به اینكه 72 هزار عنوان كتاب در سالجاری انتشار یافته كه نسبت به سال 92 كه 64 هزار بوده، هشت هزار عنوان رشد داشته است، اظهار داشت: این امر نشان از آن دارد كه سیاست های فرهنگی دولت متفاوت با گذشته است تا فضای بازی ایجاد شود كه صاحبان اندیشه و قلم، افكار خود را بیان كنند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همچنین در حوزه مطبوعات و رسانه نیز شش هزار و 500 روزنامه، فصلنامه و ماهنامه در حال منتشرشدن است و در این راستا در فضای مجازی، سایت های بدون مجوز برای دریافت مجوز اقدام می كنند .

* بیمه خبرنگاران؛

جنتی در ادامه با اشاره قطع شدن بیمه خبرنگاران افزود: تمامی خبرگزاری ها و نشریه ها باید خبرنگاران خود را بیمه كنند تا بتوانیم حق بیمه آنها را به نشریه و خبرگزاری تا دو سال آینده پرداخت كنیم.

جنتی همچنین با اشاره به اینكه در حوزه سینما رشد چشمگیری داشته ایم، افزود: فاخرترین اثر كه فیلم سه ساعت و 10 دقیقه ای با عنوان محمد رسول الله (ص) است، امسال به اكران گذاشته می شود.

وی افزود: این اثر در طول 36 سال، فاخرترین اثر از لحاظ فنی و حرفه ای بحساب می آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان كرد: در 12 سال گذشته، مردم بخاطر تحریم ها دچار مشكلات فراوان بوده و بسیاری از استعدادها و سرمایه ها كه باید جذب و استفاده می شد، راكد ماند.

جنتی با بیان اینكه سیاست دولت در 20 ماه گذشته كاهش تورم و رشد اقتصادی بوده، بیان كرد: دولت تلاش می كند تورم را طی امسال به 14 درصد برساند.

وی اظهار كرد: همه تلاش می كنیم رشد اقتصادی را به چهار درصد برسانیم و این امر باید در امسال محقق شود .

جنتی یكی از مشكلات مهم كشور را بیكاری عنوان كرد و افزود: تلاش دولت برای ایجاد اشتغال، دو چندان شده و به دنبال جذب سرمایه های بیرونی هستیم .

وی با اشاره به اینكه اقتصاد ما دارای بیماری مزمنی است كه یك شبه حل نمی شود، اظهار كرد: بیكاری از اول انقلاب با شدت و ضعف وجود داشته كه با برنامه ریزی درست و اصولی، می توان كاهش داد.

وی بسیاری از مشكلات بوجود آمده و معضلات اجتماعی را از بیكاری دانست و افزود: گسترش ارتباطات بویژه در فضای مجازی، باعث شده بسیاری از سنت های بومی ما خدشه دار شود.

وی با تاكید بر لزوم حفظ سنت دینی در جامعه افزود: فرهنگ ما با اسلام عجین شده و باید سعی كنیم مانع از تغییر سبك زندگی اسلامی شویم.

* صومعه سرا، نماد خدمت دولت تدبیر و امید

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست اظهار كرد: صومعه سرا به نماد خدمت دولت تدبیر و امید تبدیل شده و در سال گذشته، 180 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش های مختلف آن هزینه شده است.

حمیدرضا خصوصی ثانی مردم صومعه سرا را مردمی همدل و همزبان با دولت دانست و افزود: بارقه سفر دولت تدبیر و امید به روستاهای محروم، رسیده و اثرات آن برای مردم قابل لمس است.

وی با اشاره به اینكه صومعه سرا قطب كشاورزی است، تاكید كرد: این شهرستان نیازمند فناوری های جدید برای توسعه زیر ساخت های آن است.

فرماندار صومعه سرا نیز در این نشست با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی و تاریخی صومعه سرا افزود: شناسنامه فرهنگی برای این شهرستان در حال تدوین است.

حسین اسماعیل پور با اشاره به پیشینه علمی این شهرستان افزود: صومعه سرا به عنوان شهری دانشگاهی، نیازمند توجه دولت است.

وی در ادامه به مواردی همچون گردشگری ، تالاب ، ظرفیت های كشاورزی و پروژه های در حال ساخت اشاره و اضافه كرد: برای تكمیل پروژه ها، نیازمند توجه دولت هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كه به عنوان نماینده رییس جمهوری به صومعه سرا آمده بود، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر این شهرستان، از پروژه های چهارراه خاكیان و كنارگذر تولمات بازدید كرد.

شهرستان صومعه سرا در 25 كیلومتری غرب مركز استان گیلان واقع است.

رییس جمهوری و كاروان تدبیر و امید، امروز (چهارشنبه) در پانزدهمین سفر استانی، به گیلان آمده اند.

دیدار با روحانیون، علما، سرمایه گذاران ، برگزیدگان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر است.

جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به نمایندگی از حجت الاسلام حسن روحانی، عصر امروز به شهرستان های گیلان رفته اند تا در جلسات شورای اداری حضور یابند.ك/2

7295/6158
۰ نفر