۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۵۶
کد خبر: 81572981
T T
۰ نفر
رییس جمهوری: سرداران دیپلماسی ما در برابر دنیا قد علم كرده اند

رشت - ایرنا - رییس جمهوری در نشست علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان گفت: در كارزار دیپلماسی كه سرداران ما در برابر دنیا قد علم كرده اند، كار بسیار پیچیده ای انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در این دیدار افزود: كار عظیمی انجام شد؛ اما چون كار پایان نیافته، نمی توانیم همه قسمت های مذاكرات را تبیین و توضیح دهیم.

وی اظهار كرد: اینكه در برابر شش قدرت بزرگ دنیا حرف می زنیم، كار كمی نیست.

رییس جمهوری ادامه داد: انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مذاكرات اخیر ، سه حادثه مهمی است كه از سال 1341 تا امروز داشته ایم .

وی بیان كرد: هر آنچه داشته، داریم و خواهیم داشت؛ در سایه علم، دانش، ایثار و فداكاری حاصل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: اینكه قلم عالِم و مركب عالِم با خون شهید مقایسه شده؛ نشان از آن است كه علم و ایثار باید در كنار هم قرار گیرد.

وی با اشاره به دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم علم و ایثار كنار یكدیگر قرار گرفته بود و اگر در میدان های جنگ برنامه ریزی، طراحی و ابزار دقیق در كنار ایثار و فداكاری استفاده نمی كردیم، به هدف نمی رسیدیم .

وی اضافه كرد: در جبهه دفاع مقدس تجربه ، علم ، دانش و برنامه ریزی در كنار ایثار، ما را به پیروزی رساند.

رییس جمهوری ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز همه مراحل با برنامه ریزی انجام شد و اگر رویكرد امام(ره) هدف و برنامه نداشت، این انقلاب به پیروزی نمی رسید.

روحانی افزود: رویكرد امام راحل آماده سازی افكار عمومی مردم برای یك انقلاب عمومی بود در حالی كه خیلی ها ، رویكردها و راهكارهای دیگری داشتند .

وی تصریح كرد: امام راحل هیچوقت بدون مشورت حتی با شاگردانشان، تصمیمات مهم را اتخاذ نمی كردند.

* رییس جمهوری: نقد دلسوزانه به نفع كشور است / از نظر منتقدان استفاده كنیم

حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سخنان خود؛ با بیان اینكه ما باید از نظر منتقدان استفاده كنیم ، گفت: نباید هوچی گر باشیم اما باید نقد كنیم، نقد سازنده به نفع كشور است.

وی افزود: منتقد دلسوز ، عین حامی دلسوز است؛ منتقدی كه دلسوزانه حرف بزند ، نكته ای را بیان و برای تقویت نظام حركت كند.

وی با بیان اینكه همه ما نیاز به نقد داریم، اظهار كرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر كسی به این مذاكرات نقدی دارد، بنشیند با آنها صحبت و بحث كنند.

رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی خاطرنشان كرد: بایستی از این شعار حداكثر بهره برداری را بكینم.

وی تصریح كرد: با توجه به شعار امسال، بایستی به هم نزدیكتر شویم و این مهم نیز با علم، گذشت و ایثار امكان پذیر است.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: در مسایل نظری و بحث های سیاسی، اولا باید قصد قربت داشته باشیم؛ اگر جدال ، خودنمایی و قصد قربت نباشد، همه گناه می شود.

وی تصریح كرد: امسال ، سالی است كه باید قصد قربت ها را بالا ببریم تا همدلی و همزبانی ایجاد شود.

رییس جمهوری در ادامه با بیان این كه برای رفع مشكلات به دانش، ایثار و البته سرمایه نیاز است، اظهار كرد: اینكه در ذهن ماست كه مشكلات ما را دولت حل كند؛ این مسیر، مسیری نیست كه مشكلات را مرتفع نماید.

وی خاطرنشان كرد: دولت می تواند تصمیمات اساسی و كلان در اقتصاد را اتخاذ كند، اما كار اصلی باید از طریق مردم و توسط آنان انجام گیرد.

وی با بیان این كه ما باید كار را به مردم واگذار و از آنان را حمایت كنیم، تصریح كرد: در این مسیر نخبگان، برگزیدگان و همه صاحبنظران باید كمك كنند.

حجت الاسلام روحانی به بودجه عمرانی 32 هزار میلیارد تومانی كشور در سال 93 اشاره و اضافه كرد: كشور با این مبلغ ها درست نمی شود و به سرمایه ای كلان نیاز دارد بنابراین ما باید سرمایه را جذب كنیم.

وی با بیان این كه سرمایه در گیلان به دلیل امنیت به سهولت جذب می شود، خاطرنشان كرد: گیلان ، استانی آماده برای سرمایه گذاری است كه باید برای جذب سرمایه گذار، آنان را تشویق كنیم.

وی به نعمت های خدادادی در استان گیلان اشاره و بیان كرد: گیلان ، استانی مرزی است؛ منطقه آزاد و بندر از جمله امكانات در گیلان می باشد.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با بیان این كه برای رسیدن استان به نقطه اوج باید ایثار و از خودگذشتگی داشته باشیم، اظهار كرد: همه ما باید راه ایثار را برگزینیم، این راه نباید متوقف شود.ك/2

1881/2007 / 7286