۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۴۳
کد خبر: 81572892
T T
۰ نفر

آمريكا و كويت در پشت پرده حزب الله جعلي عراق

۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۴۳
کد خبر: 81572892
آمريكا و كويت در پشت پرده حزب الله جعلي عراق

بغداد-ايرنا- كاربران شبكه هاي اجتماعي در عراق ، امروز چهارشنبه با انتشار يك فيلم بر روي اينترنت، دست به يك افشاگري زده اند كه دست سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و كويت را در توليد حزب الله جعلي در عراق بر ملا كرده است و كتائب حزب الله نيز در رسانه هاي خود آن را تاييد كرده است.

به گزارش ايرنا، اين فيلم مربوط به دستگيري سركرده گروهي است كه نام خود را 'كتائب حزب الله الخالدون' گذاشته است. فيلم گوشه اي از لحظه دستگيري وي در منطقه اي ميان استان بابل و الانبار و سپس اعترافاتش را نشان مي دهد.

وي خود را كريم اخويه سعيد شهماني متولد 1959 معرفي كرده و مي گويد ساكن كويت بوده است و از سال 2009 تاكنون ميان عراق و كويت تردد مي كرد.

كريم مي گويد: خيلي بدهكار بودم كه آمريكايي ها و كويتي ها پيشنهاد همكاري به من دادند. آنها در حجمي وسيع كارت هاي شناسايي به نام كتائب حزب الله الخالدون چاپ كردند و من آنها را در عراق به قيمت هر كارت 100 هزار دينار (حدود 90 دلار) مي فروختم.

وي، علت اين كار را تخريب چهره كتائب حزب الله واقعي دانست و گفت: عراقي ها به دليل محبوبيت حزب الله واقعي در عراق، از اين كارت ها استقبال خوبي مي كردند و من درآمد بالايي داشتم و در كنار آن برخي ها نيز براي سوء استفاده در امور مختلف اين كارت ها را خريداري مي كردند.

جالب اينكه دارندگان كارت در قبال پرداخت 100 هزار دينار رسيد هم دريافت مي كردند و تعهد مي كردند كه سالانه اين مبلغ را بپردازند.

كريم كه صاحب يك هتل در كراده درمنطقه مركزي بغداد نيز مي باشد، تاكيد كرد كه هدف اصلي از اين كار ضربه به كتائب حزب الله بود كه هم اكنون در عراق از محبوبيت بالايي برخوردار است و به عنوان يك گروه مردمي و اخلاق مدار شناخته مي شود.

كريم آنطور كه خودش در ويدئوي ضبط شده اظهار مي دارد، سرانجام حين سفر به الانبار ، بعد از گذشت از شهر مسيب در استان بابل ، وارد جرف الصخر مي شود كه آنجا يك گروه از نيروهاي عراقي در انتظارش بودند. آنها كريم را شناسايي كرده بودند و بالاخره هم دستگيرش كردند تا علت تمام سرو صداها درباره كتائب حزب الله و تهمت هايي كه به اين گروه زده مي شود، مشخص شود.

اين فيلم روز چهارشنبه، در پاسخ به سوالات بيشمار شهروندان عراقي كه در فضاي مجازي خواستار توضيح درباره كتائب حزب الله الخالدون بودند، بر روي اينترنت قرار گرفت و به سرعت در شبكه هاي اجتماعي انتشار يافت.

برخي جريان هاي سياسي و رسانه هايي كه همواره نيروهاي الحشد الشعبي و ديگر نيروهاي مردمي عراق را هدف حملات رواني و تخريبي قرار مي دادند، هر اتفاق مسلحانه اي در بغداد و ساير نقاط عراق را متوجه گروههايي مانند كتائب حزب الله مي كردند كه هم اكنون بصورت مستقيم و تمام قد در برابر داعش ايستاده اند.

محبوبيت كتائب حزب الله در عراق به حدي است كه اين روزها اسامي مختلفي كه عنوان كتائب حزب الله را يدك مي كشند، ديده مي شود كه البته پسوندهايي همراه دارند، حال آنكه اين گروه بارها اعلام كرده است كه تنها يك كتائب حزب الله در عراق وجود دارد و بقيه نسبتي با اين گروه ندارند.

خاورم*1*1770*