۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۱۱
کد خبر: 81572690
T T
۰ نفر
كارخانه فارسیت دورود به دلیل از دست دادن بازار فروش تعطیل شد

بروجرد- ایرنا- فرماندار دورود گفت : تعطیلی كارخانه فارسیت دورود به دلیل از دست دادن بازار فروش و زیان های انباشته این شركت است.

ماشاالله نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در نشستی كه با همراهی استاندار لرستان و نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی در دفتر مدیرعامل شركت فارس و خوزستان در تهران داشتیم مخالفت خود را با تعطیلی این كارخانه اعلام كردیم.

وی اظهار داشت : مواد اولیه كارخانه فارسیت دورود آزبست بود كه بوسیله آن ورق های ایرانیت موج دار تولید می شد كه امروزه ورق های فلزی جای مصرف اینگونه ورق ها را گرفته است.

فرماندار دورود افزود: در گفت و گو با مدیران شركت فارسیت دورود خواستار تغییر سریع خط تولید كارخانه و یا تغییر كاربری آن شدیم.

وی گفت: امیدواریم با تدبیر مدیران این شركت، كارگران بیكار شده سریعا سر كار خود برگردند.

به گزارش ایرنا ؛ بعد از تعطیلات نوروز كارگران شركت فارسیت دورود با درهای بسته كارخانه مواجه و 120 نفر از كارگران این شركت روز دوشنبه گذشته با تجمع مقابل وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در تهران نسبت به تعطیلی كارخانه اعتراض كردند.

سازمان حفاظت محیط زیست نیز چندین بار به كارخانه فارسیت شهرستان دورود در خصوص استفاده این كارخانه از ماده سرطان زای آزبست اخطار داده بود.

آزبست بعد از سرب و جیوه به عنوان خطرناك ترین ماده برای محیط زیست و سلامت انسان محسوب می شود.

فرماندار دورود در تاریخ 9 آذرماه 1393 در نشست كمیسیون كارگری شهرستان دورود به شدت از بی توجهی مدیران شركت فارس و خوزستان به مشكلات كارخانه فارسیت دورود انتقاد كرده بود كه در نهایت به نتیجه نرسید و این كارخانه از 15 فروردین 94 به دلیل از دست دادن بازار فروش، مواد اولیه و دلایل زیست محیطی درهای خود را به روی كارگران بست و تعطیل شد.

شركت فارسیت دورود در زمینه های تولید محصولات الیاف سیمان از قبیل لوله های فشار قوی آبرسانی، لوله های فاضلابی، ورق های موج دار، ورق آردواز، لوله چهارگوش، تیزه و انواع قطعات لاستیكی صنعتی و روكش غلتك های صنعتی فعالیت دارد.

شركت فارسیت دورود حدود 500 نفر كارگر دارد.

7190/3022 /1484