۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۷:۴۶
کد خبر: 81568954
T T
۰ نفر
یادواره شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

یاسوج- ایرنا- فرمانده سپاه فتح كهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری یادواره های شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار یدالله بوعلی عصر یكشنبه در آیین تكریم و معارفه رییس ستاد كنگره سرداران و شهدای استان كهگیلویه و بویراحمد از برگزاری یادواره های شهدا به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی در این استان یاد كرد.

وی به اهمیت برپایی این یادواره ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره كرد و برلزوم برگزاری اجلاسیه سرداران و شهدای كهگیلویه و بویراحمد بنحو مطلوب تاكید كرد.

سردار بوعلی اظهار كرد: كهگیلویه و بویراحمد جزو معدود استان هایی است كه تاكنون موفق به برگزاری اجلاسه شهدا نشده است.

وی با بیان اینكه این برنامه كمترین كار در قبال خدمت جاودان به شهدا است، عنوان كرد: از دستگاهای فرهنگی خواست در برگزاری این اجلاسیه همكاری كنند.

در این آیین فتاح معاون سیاسی امنیتی استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به ضرورت توسعه فعالیتهای فرهنگی و تبیین و تشریح ارزشهای دفاع مقدس به نسلهای آینده گفت:امسال وزارت كشور برای تحقق شعارسال برنامه ریزی مدونی در دستور كار دارد كه به زودی به مسولان استانی ابلاغ می شود.

در این آیین همچنین مسوول سابق ستاد برگزاری كنگره سرداران و یكهزارو 800 شهید كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:چاپ و نشر 52 جلد كتاب ،جمع آوری اسناد یكهزارو 725شهید ،چاپ 65هزار عكس شهید ، آموزش 400راوی دفاع مقدس و آیین شعر شهید را از جمله فعالیتها و عملكردهای این كنگره در استان برشمرد.

فتحعلی بزرگمهر نژاد افزود: از سال 82 تاكنون با ایجاد این كنگره سرداران و شهدا در استان بیش از یكهزار یادواره شهدا برگزار شده است.

در این آیین محمد نصیر زاده به سمت مسئول ستاد كنگره سرداران و شهدای استان كهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات فتحعلی بزرگمهر نژاد مسئول پیشین این كنگره قدردانی شد.

7529/671

سرخط اخبار استان‌ها