۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81565954
T T
۰ نفر
سخنان رهبري موضع مردم و دولتمردان را در مذاكرات هسته اي ترسيم كرد

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: سخنان اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي موضع مردم و دولتمردان و نحوه برخورد و عكس العمل در خصوص مذاكرات هسته اي را به بهترين نحو ترسيم كرد.

حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب كاملا قابل تامل است و تدبير و شجاعت و قاطعيت و هوشمندي معظم له باعث افتخار ملت است.

وي با بيان اينكه امروز در هر نقطه اي از دنيا كه مسلمان كشي مي شود ابرقدرتها و صهيونيستها دست دارند افزود: هم اكنون در مذاكرات چيزي مشخص نشده زيرا غيرقابل اعتماد بودن طرف مقابل بارها براي ملت ايران به اثبات رسيده و بايد منطقي به اين مسايل نگريسته شود.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي با اشاره به اظهارات عده اي در طول مذاكرات هسته اي گفت: اگر فناوري هسته اي مهم نيست چرا غرب و كشورهاي غربي اين همه بر روي آن مانور مي دهند و هزينه مي كنند چه برسد به كشور ايران كه دانشمندان آن در اين مسير متحمل سختي ها و هزينه هاي بسياري شده اند و حرف اين افراد عاقلانه نيست.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي گفت: هم اكنون ابرقدرت ها مقابل ما ايستاده اند ولي ايران با قدرت در برابر آنان قرار گرفته و قدرت جمهوري اسلامي، ابرقدرتها را به پاي ميز مذاكره كشانده و ايران يك تنه در برابر آنان مقابله مي كند.

وي اظهار كرد: كشورهاي بسياري رهبراني دارند كه در برابر ابرقدرتها و صهيونيستها ذليل هستند و ملت خود را هم ذليل مي كنند ولي رهبر معظم انقلاب به هيچ وجه قابل قياس با رهبران و روساي جمهوري ديگر كشورهاي اسلامي نيستند.

امام جمعه اروميه ادامه داد: اگر برخورد و موضع گيري رهبري انقلاب اسلامي را در باره حمله عربستان به يمن با موضعگيري ساير كشورهاي منطقه مقايسه كنيم مي بينيم كه ايشان با اقتدار و عزت سخن مي گويند.

وي با اشاره به اينكه مسوولان نبايد اجازه بدهند تا عزت ملت و مملكت در برابر وهابيت خدشه دار شود افزود: تعرضي كه به دو نوجوان ايراني در عربستان شده به هيچ وجه قابل بخشش نيست.

امام جمعه اروميه اظهار كرد: حج عمره مساله اي مستحبي است و ما نمي خواهيم با خواري به حج برويم و مسوولان بايد توجه جدي به اين موضوع داشته باشند تا عزت ملت ايران حفظ شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با تبريك روز ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خميني (ره) گفت: احترام به مادر و پدر و تكريم آنان از ضرورياتي است كه دين مبين اسلام و خداوند در قرآن بعد از حق پروردگار اداي آن را بر هر فرزندي واجب كرده است.

وي اظهار كرد: انسان بجز خدا و پدر و مادر خود نمي تواند خود را در مقابل كسي ديگري خوار و ذليل كند و اين بيانگر اهميت جايگاه مادر و پدر در دين مبين اسلام است.

امام جمعه اروميه گفت: هر انساني براي كسب موفقيت در زندگي نيازمند خضوع در برابر پدر و مادر است.

7125/6008/ 1650
۰ نفر