مديركل راه آهن جنوب:راه آهن خوزستان به اصفهان درانتظارسرمايه گذاراست

اهواز - ايرنا - مديركل راه آهن جنوب از نياز افزون بر يكصد هزار ميليارد ريالي براي اتصال راه آهن از خوزستان به استان اصفهان خبر داد و گفت: اين طرح هم اينك در مرحله تعيين سرمايه گذار است.

عبدالكريم درويش زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اتصال راه آهن خوزستان - چهارمحال و بختياري - اصفهان به عنوان يكي از مصوبات سفر رييس جمهوري به استان چهار محال و بختياري جزو تعهدات وزارت راه و شهرسازي و از پروژه هاي ملي است كه هم اينك ماده 215 آن اخذ شده و در مرحله تعيين سرمايه گذار قرار دارد.

وي اضافه كرد: بر اساس نشست اخير استاندار خوزستان با وزير راه و شهرسازي قرار شد سرمايه لازم براي اجراي طرح از طريق فاينانس و يا سرمايه گذار داخلي يا خارجي تامين و هزينه شود.

درويش زاده افزود: افزون بر يكصد هزار ميليارد ريال براي تجهيزات ناوگن و احداث ريل به صورت بالاستي براي اجراي طرح لازم است.

'بالاست لايه اي است بين ريل و زيربالاست كه از مصالح دانه اي سنگ شكسته تشكيل شده، داراي دانه بندي يكنواخت بوده و به طور معمول داراي ابعاد ذرات حدود ٢٠ الي ٦٠ ميليمتر است.'

مديركل راه آهن جنوب اظهار كرد: با احداث اين خط ،تمام سنگ آهن مورد نياز فولاد خوزستان به طور كامل مي تواند از اين طريق اين خط ريلي تامين شود.

وي اضافه كرد: با توجه به اينكه پودر سنگ آهن مورد نياز واحدهاي فولادي خوزستان هم اينك از طريق جاده حمل مي شود با احداث خط آهن اين ميزان به صورت ريلي حمل خواهد شد.

درويش زاده گفت: با اين كار مصرف سوخت كاهش مي يابد و آلودگي هاي زيست محيطي نيز كمتر خواهد شد.

مديركل راه آهن جنوب ادامه داد: با احداث خط آهن مزبور و با كاهش حجم ترافيك جاده اي، ايمني جاده ها ارتقا مي يابد و مدت زمان سفر از خوزستان به اصفهان هم كاهش مي يابد.

وي افزود: با احداث اين خط آهن، خوراك برخي شركت هاي فولادي منطقه، مانند طرح در دست احداث فولاد شادگان از اين طريق تامين خواهد شد.

خط آهن اهواز - ايذه - لردگان - مباركه - اصفهان به طول 535 كيلومتر پيش بيني شده است.

با تحقق اين امر مسير خوزستان به اصفهان 470 كيلومتر كوتاه مي شود.

6084/ 6037 / 1539