۲۷ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8155862
T T
۰ نفر
شهردار لندن از ساخت بزرگترین مسجد در این شهر دفاع کرد .....................................................
لندن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/04/86 خارجی.اجتماعی.انگلیس.مسجد.
"کن لوینگستون" شهردار انتخابی لندن از طرح احداث بزرگترین مسجد انگلیس در این شهر دفاع کرد و از تلاش مخالفان این طرح برای توقف آن انتقاد کرد.
لوینگستون گفت: حرکت نادرست مخالفت با ساخت مسجد در شرق لندن باید توسط همه کسانی که از حق دیرینه آزادی دین در انگلیس حمایت می کنند، محکوم شود.
شهردار لندن این مطلب را روز چهارشنبه در واکنش به درخواست جلوگیری از ساخت این مسجد بیان کرد.
در این درخواست که برای دفتر نخست وزیری بریتانیا ارسال شده و در پایگاه اینترنتی آن نیز منعکس شده، ادعا گردیده که ساخت مسجد موجب ترویج خشونت خواهد شد و هزینه زیادی از بخش بهداشت را نیز به خود اختصاص خواهد داد.
دفتر شهردار لندن اعلام کرده که محتوای این درخواست تحریک آمیز، کاملا نادرست است.
دفتر لوینگستون همچنین تلاش برای پیوند دادن ساخت مسجد در شرق لندن با موضوع برگزاری المپیک سال 2012 و نیز ادعای هنفگت بودن بنای این مسجد را غیر واقعی خواند.
شهردار لندن در بیانیه ای که به این مناسبت منتشر شد، اعلام کرد، حرکتهایی چون مخالفت با ساخت مسجد و مطرح کردن اطلاعات غیر واقعی می تواند ارتباط اقلیتها با جامعه را تخریب کند و در خور محکوم کردن است.
دفتر نخست وزیر انگلیس هم در واکنش به درخواست ممانعت از احداث مسجد در شرق لندن اعلام کرد، با چنین حرکتهایی نباید باعث افزایش تنش در محله ها شد.
این نهاد همچنین تصریح کرد که مباحثی از این قبیل دست باید با رفتار توام با احترام برای همه بخشهای جامعه مطرح شود.
درخواست جلوگیری از ساخت مسجد در شرق لندن با نام فردی به نام "جیل بارهام" پست شده، اما رسانه ها تاکنون موفق نشده اند که با این فرد تماس بگیرند.
گفته می شود که حرکت مخالفت با ساخت مسجد توسط یک عضو شورای منطقه به نام "آلن کریک" رهبری می شود.
کریک که همچنین رهبری تشکلی به نام "اتحاد مردم مسیحی" را بر عهده دارد، در پاییز سال گذشته پایگاهی اینترنتی برای برنامه های خود راه اندازی کرد.
با این حال، کریک در گفت وگو با "بی.بی.سی" این موضوع را که در پشت تهیه درخواست جلوگیری از ساخت مسجد قرار دارد، رد کرده و گفته که حتی نام او در میان امضاکنندگان نامه نیست.
شبد/اروپام 345 اروپام 345 شماره 205 ساعت 20:51 تمام
۰ نفر