۲۵ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8155643
T T
۰ نفر
هند نگرانی خود را در خصوص یک تبعه این کشور به اطلاع استرالیا رساند ...................................................................
دهلی نو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/04/86 خارجی.سیاسی.هند.استرالیا.حنیف دولت هند روز دوشنبه نسبت به تصمیم دولت استرالیا مبنی بر ادامه بازداشت دکتر "محمد حنیف"، یک تبعه هندی متهم به مداخله غیر عمدی در عملیات تروریستی اخیر در لندن، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایرنا از دهلی نو، "ناوتج سارنا"، سخنگوی وزارت خارجه هند، در گفت و گو با خبرنگاران در دهلی نو، گفت: "وزارت خارجه هند نگرانی خود را نسبت به سرنوشت "محمد حنیف" به اطلاع سفیر استرالیا در دهلی نو رسانده است." دولت استرالیا روز دوشنبه روادید کار دکتر "حنیف" را با استناد به قوانین مهاجرت این کشور لغو و مدت بازداشت وی را طولانی کرد.
"سارنا" گفت که سفارت هند در "کانبرا" به اعضای خانواده "حنیف" در تعیین وکیلی برای این پزشک 27 ساله هندی کمک می کند.
"حنیف" در دوم ژوئیه سال جاری در "بریسبین" در رابطه با دو اقدام نافرجام تروریستی در لندن دستگیر و شنبه گذشته به کمک غیرعمدی به یک گروه تروریستی از طریق ارایه سیم کارت تلفن همراه به دو تبعه انگلیسی متهم به نام های "سبیل" و "کفیل" در ژوئیه سال 2006 متهم گردید.
رئیس دادگاه "بریسبین" روز دوشنبه "حنیف" را به قید ضمانت و با رعایت چند مورد شرط آزاد کرده و گفت که دادستان مدعی وجود رابطه مستقیمی بین "حنیف" و حمله به فرودگاه "گلاسگو" در لندن نشده است.
آساق./2164/310/1396 شماره 211 ساعت 22:41 تمام
۰ نفر