۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۵۵
کد خبر: 81547941
T T
۰ نفر

10 بيمارستان قم در ايام نوروز آماده باش است

۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۵۵
کد خبر: 81547941
10 بيمارستان قم در ايام نوروز آماده باش است

قم - ايرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي قم از آماده باش 10 بيمارستان در بخش هاي مختلف استان قم در ايام نوروز خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از ستاد تسهيلات زايران قم؛ محمدرضا مظفري در گفت وگويي با اشاره به آغاز طرح نوروزي دانشگاه علوم پزشكي قم اظهار داشت: از اين تعداد بيمارستان، شش بيمارستان زير نظر دانشگاه علوم پزشكي و چهار بيمارستان غيردانشگاهي در اين استان فعال هستند.

وي افزود: بخش دياليز، بخش هاي ويژه و مراكز تصوير برداري آمادگي خدمت رساني به مردم را دارند.

مظفري ادامه داد: همچنين تخت هايي براي مجروحان جاده اي در نظر گرفته شده است تا در صورت نياز از مصدومان مراقبت هاي ويژه صورت گيرد ضمن اينكه بخش اورژانس بيمارستان شهيد بهشتي و نكويي استان قم نيز آماده خدمت رساني به مردم هستند.

وي خاطرنشان كرد: در طرح نوروزي 29 پزشك در اين مراكز درماني حضور دارند.

وي با اشاره به اينكه 53 دستگاه آمبولانس به صورت شبانه روزي آماده امدادرساني به مردم است گفت: قم شاهراه مواصلاتي 17 استان است از اين رو تعداد تصادفات در محورهاي مواصلاتي قم بيشترين آماده تصادفات جاده اي در كشور را دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي قم افزود: امسال يك پست امدادهوايي به مجموعه خدمات استان افزوده شده است كه بيشترين عمليات را در مدت چندين ماه در سطح كشور داشته است به نحوي كه 25 درصد آمار مصدومان در 15 استان كشور كه امداد هوايي دارند مختص به استان قم بوده است.

وي ادامه داد: شش ايستگاه سلامت در محورهاي مواصلاتي استان داريم همچنين در عوارضي قم پزشك مستقر كرده ايم تا در صورت وجود حادثه اي دلخراش، پزشك اورژانس بر سر صحنه حاضر شود تا در اسرع وقت خدمات درماني را ارايه كند.ك/1

/8138/ 6133/