۲۹ اسفند ۱۳۹۳،‏ ۱۲:۳۰
کد خبر: 81547536
۰ نفر
اسامي دفاتر خدمات مسافرتي داراي بيمه نامه سفر اعلام شد

تهران-ايرنا- مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران با اعلام اسامي دفاتر خدمات مسافرتي داراي بيمه نامه سفرگفت:تاكنون 24 دفتر خدمات مسافرتي مجري اصلي تورهاي نوروزي مستندات بيمه نامه مسووليت حرفه اي خود را به اين اداره كل ارائه كرده اند.

به گزارش روز جمعه روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران، رجبعلي خسروآبادي اظهاركرد: طرح بيمه نامه مسووليت حرفه اي مديران دفاتر مجري تورهاي نوروزي در اولين سال اجرا با استقبال دفاتر خدمات مسافرتي پايتخت همراه شد.

وي افزود: درخريد خدمات سفرهاي نوروزي توصيه هاي لازم از طريق رسانه هاي خبري و جمعي به عموم شهروندان اطلاع رساني شد و به همشهريان و مسافران نورزي توصيه مي شود اولويت خريد خدمات سفر در ايام نوروز را تنها از دفاتر خدمات مسافرتي داراي بيمه نامه مسووليت حرفه اي قرار دهند.

خسروآبادي تصريح كرد: در صورت بروز هرگونه مشكل احتمالي در اجراي تورهاي نورزي توسط دفاتر داراي بيمه نامه، جبران كليه خسارت ها توسط شركت هاي بيمه اي پشتيباني خواهد شد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران اظهاراميدواري كرد كه با اجراي طرح هاي نظارتي در روند تبليغات و فروش تورهاي نوروز94، شاهد كاهش چشمگير شكايات مسافران تهراني در مقايسه با سال هاي گذشته باشيم.

وي گفت: آرياك سفر، آيسا سفر قرن، آميتيس بال پارس، آدم و حوا، اسرا پرواز، اميدان پرواز، ابرآسا، الي گشت، بهنود گشت، برسام سير، پارميس، تك ستاره پاسداران، دالان بهشت از جمله دفاتر خدمات مسافرتي داراي بيمه نامه مسووليت حرفه اي هستند.

خسروآبادي افزود: دفاتر خدمات مسافرتي روزآبي پارسيان، سفرآفرين قرن، سفرهاي ثريا، شكوه دنياي پرواز، عرشيا سير پارس، فضا گشت، قصر شيرين، لاچين سير، گيتي روز، هيلدا پرواز نيز داراي بيمه نامه مسووليت حرفه اي هستند.

اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران به عنوان متولي و ناظر بخش دولتي برعملكرد و فعاليت دفاتر و شركت هاي خدمات مسافرتي در سطح استان براي اجتناب از تكرار احتمالي برخي نابساماني ها كه در سنوات گذشته موجب ايجاد نارضايتي بين مسافران و همچنين واردكردن خسارت به دفاتر و جامعه مسافر شد، دفاتر مذكور را مكلف به انعقاد قرارداد بيمه نامه مسووليت حرفه اي مديران كرده است.

به گفته وي، از اين رو درصورت بروز هرگونه اشكال پيش بيني نشده در نحوه اجراي تورهاي هوايي كه منجر به ورود خسارت شود، كارگزاري بيمه طرف قرارداد متعهد به بازپرداخت خسارت به مسافران خواهد بود.

خسروآبادي دربخشي ديگري سخنان به كليه همشهريان تهراني تاكيد شده كه رويت قرارداد بيمه نامه مسووليت حرفه اي مديران دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري از حقوق اوليه و بديهي مسافران بوده و دفاتر نيز مكلفند قرارداد را در معرض ديد مسافر قرار دهند.

اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران به مسافرين نوروزي توصيه كرد كه بيمه نامه مسووليت مديران را مورد توجه قرارداده و پس از مطالعه و حصول اطمينان، نسبت به درج مطالب ذيل در تنظيم فرم قرارداد دقت لازم مبذول كنند:

-تنظيم و انعقاد قرارداد سفر كه به امضاي مدير دفتر و مسافر و ممهور به مهر دفتر باشد الزامي بوده و يك نسخه از قرارداد بايد در اختيار مسافر قرار گيرد.

-كليه خدمات خريداري شده بايد به صورت جزء به جزء در قرارداد درج شود ( مانند پرواز و نام شركت حمل و نقل كننده مسافر، هتل، ترانسفر، گشت هاي شهري، وعده هاي غذايي، بيمه فوريت هاي پزشكي و درماني مسافر)

-با توجه به اينكه احتمال تشابهات اسمي در هتل ها وجود دارد، نام دقيق هتل، درجه و موقعيت جغرافيايي آن در قرارداد درج شود.

-تاريخ رفت رفت و برگشت و مدت سفر حتما در قرارداد درج شود.

-اخذ مبالغي خارج از رقم مندرج در قرارداد فاقد وجاهت قانوني است.

بديهي است در صورت بروز هرگونه اشكال در اجراي قرارداد، مفاد ذكر شده در قرار داد بين مسافر و دفتر خدمات مسافرتي مبناي رسيدگي به دعواي حقوقي خواهد بود.

تهرام/7245/1724

سرخط اخبار فرهنگ