۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 81547459
T T
۰ نفر
انجام عملیات برف روبی و نمك پاشی در دو محور ارتباطی زنجان

زنجان - ایرنا - مسوول مدیریت راههای ارتباطی استان زنجان گفت: راهداران آماده به خدمت اداره كل راه و شهرسازی استان بلافاصله پس از زمین نشستن برف در دو محور ارتباطی زنجان نسبت به انجام عملیات برف روبی و نمك پاشی اقدام كردند.

مسعود خوشكام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح امروز در محورهای ارتباطی زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق، شاهد ریزش برف بودیم كه برای سهولت تردد و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی، بلافاصله نیروهای راهداری وارد عمل شدند و اكنون نیز هیچ مشكلی برای تردد در این محورها نیست.

وی اظهاركرد: كلیه محورهای اصلی و فرعی این استان به دلیل بارش باران خیس و لغزنده می باشد و رانندگان بهتر است با صبر، حوصله و دقت بیشتری رانندگی و سرعت مطمئنه را به جد رعایت كنند تا حادثه ای تلخ و ناگوار پیش نیاید.

خوشكام افزود: افزایش حجم تردد در محورهای مواصلاتی این استان مشاهده می شود بنابراین ضرورت دارد رانندگان فاصله طولی با دیگر خودروها را بیش از هر زمان دیگر رعایت كنند تا سفری ایمن داشته باشند.

وی تصریح كرد: حد فاصل ساعات هفت صبح تا 12 ظهر و 16 تا 22 شب ، زمان پیك تردد خودرو در محورهای ارتباطی می باشد كه رانندگان كم حوصله برای گیر نیفتادن در شلوغی جاده بهتر است به این موضوع توجه داشته باشند.

مسوول مدیریت راههای ارتباطی استان زنجان گفت: مردم می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیكی، محدودیتهای تردد در محورهای ارتباطی زنجان و همچنین آگاهی از مسیر و مسافتهای بین شهرها با تلفن گویای 141 تماس بگیرند.

خوشكام افزود: همچنین می توان علاوه بر مراجعه به وب سایت اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان، به آدرس WWW.Zanganrah.ir از طریق ارسال پیامك بدون متن به شماره 1000241141 نیز اطلاعات لازم را از آخرین وضعیت جوی و ترافیكی راههای این استان كسب كرد.

وی تصریح كرد: روستاییان در صورت مواجهه با بسته شدن راه ارتباطی روستایی بر اثر بارش برف و وقوع كولاك، می توانند این اداره كل را از طریق شماره تلفن 33772027 و اتصال به مركز مدیریت راهها، آگاه سازند تا اقدام لازم نسبت به بازگشایی مسیر صورت گیرد.

امسال اداره كل راه و شهر سازی استان زنجان با 425 راهدار و 226 دستگاه ماشین آلات سبك، نیمه سنگین و سنگین در قالب 50 اكیپ راهداری در 28 راهدارخانه مستقر هستند و به منظور ارایه خدمات لازم به مسافران و رانندگان در مناطق برفگیر استان به خصوص گردنه ها، تلاش می كنند تا در آمد و شد خللی ایجاد نشود.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: سطح جاده های ارتباطی این استان به خحاطر بارش باران لغزنده است و حتی در برخی نقاط نیز آبگرفتگی وجود دارد كه بهتر است رانندگان با دقت بیشتری رانندگی كنند.

سرهنگ علی اضغر شیرمحمدی افزود: رانندگان خودروها از عجله و شتاب بی مورد و همچنین از حركت به صورت دنده عقب در جاده ها به جد خودداری كنند كه در صورت مشاهده با آنان بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته خوشبختانه هیچگونه تصادف فوتی در جاده های این استان را نداشتیم و تعدادی اندك تصادف خسارتی و جرحی جزئی را شاهد بودیم كه امید می رود این میزان با عمل به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه جدی به توصیه ها و هشدارهای پلیس از سوی رانندگان، به صفر برسد.

597/6085