ديدگاه حوزه  نسبت به عملكرد دولت بسيار قابل توجه است

قم - ايرنا - استاندار قم با تاكيد بر هراس دشمنان از قدرت حوزه هاي علميه گفت: ديدگاه حوزه هاي علميه نسبت به عملكرد دولت بسيار قابل توجه است.

به گزارش ايرنا ، از روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد صادق صالحي منش در بازديد از مركز علوم اسلامي ولي امر افزود: حضور رييس جمهوري در بين حوزويان در جريان سفر اخير خود به قم و سخنراني در جمع آنها از منظر جهاني اهميت ويژه اي داشت.

وي قم را هدف جدي آسيبهاي دشمنان قلمداد كرد و افزود: هرگونه تفكر انحرافي از جانب استكبار جهاني بايد از فضاي معنوي و علمي مراكز حوزوي طرد شود و با حراست دقيق، از بروز مسائل غير اخلاقي در خانواده ها و جامعه ممانعت به عمل آيد.

استاندار قم دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه طلبه اي كه به زبان و علم روز دنيا آشنا باشد طلبه موفقي است گفت: شناخت مسائل روز و دركي درست از آنچه در دنيا درحال شكل گيري و رخداد است كمك مي كند تا ديد مناسبي از محيط امروز جوامع در نظر طلاب و حوزويان شكل بگيرد كه در پيشبرد اهداف ديني و علمي اين عزيزان ضروري است.

وي همچنين حضور نخبگان حوزوي و علمي را در اين مركز از نقاط قوت آن دانست و گفت: طلاب عزيز بايد از اين فرصت غني استفاده كافي را ببرند.

صالحي منش با اشاره به مساله فرقه هاي نوظهور و انحرافي بعنوان يكي از آفت هاي مورد تهديد در دين تصريح كرد: اين مركز بايد با آسيب شناسي دقيق از بروز كوچكترين انحرافات جلوگيري كند.

وي با تاكيد بر اهميت تحقق فقه جواهري مد نظر امام راحل (ره) در كنار فقه اصول افزود: امثال آيت الله اراكي كه روش هاي نوين فقهي را در اداره مركز علوم اسلامي ولي امر بكار مي برند موقعيتي ويژه را نصيب طلاب نموده اند كه مي تواند به ارتقاء سطح فضل و كمال آنان كمك شاياني كند.

صالحي منش، كمك به گسترش و افزايش تعداد مراكز آموزشي حوزوي همچون مركز علوم اسلامي ولي امر را دستور كار دولت و استانداري قم دانست و تصريح كرد: براي بهبود فضاي آموزشي اين مراكز در استان بايد بودجه هاي مناسب در نظر گرفته شود كه از سوي استانداري تلاش هاي لازم صورت مي گيرد و تا نيل به نتيجه مورد نظر براي ارتقاء سطح آموزشي حوزويان و طلاب عزيز استان دائما در حال پيگيري هستيم.

رييس مركز علوم اسلامي ولي امر در ابتداي اين بازديد با ارائه توضيحاتي از شكل گيري و سابقه مركز، هدف از تاسيس آن را دستيابي طلاب به سطوح بالاي تحصيلات حوزوي تا درجه استادي و اجتهاد دانست وافزود: در اين مسير استفاده از فضلا و اساتيد مطرح با سطح علمي بالا در كنار سخت گيري در مورد تحصيلات طلاب عزيز روند كار مركز بوده است. ك/1

1175 / 6133/

سرخط اخبار استان‌ها