۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81538891
T T
۰ نفر
شهيد حسينعلي تركي به عنوان'شهيد شاخص كارگري كشور' انتخاب شد

شهركرد – ايرنا - فرمانده سپاه قمر بني‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختياري گفت: سردار شهيد حسينعلي تركي هرچگاني به عنوان 'شهيد شاخص كارگري كشور' انتخاب شد.

رضا محمد سليماني روز پنجشنبه در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار ايرنا افزود: براساس پيگيري‌ انجام شده از سوي بسيج كارگري چهارمحال و بختياري، سردار شهيد حسينعلي تركي هرچگاني به عنوان شهيد شاخص كارگري كشور در سال 1394، انتخاب و معرفي شد.

وي تأكيد كرد: يادواره ملي اين سردار شهيد، ارديبهشت سال آينده در شهركرد برگزار مي‌شود.

محمدسليماني اظهار داشت: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه، زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا، معرفي آنان به عنوان الگوي فرهنگي در اجتماع و هدايت نگاه مردم به بركات و دستاوردهاي دوران دفاع مقدس و ايثار و شهادت، به عنوان مهمترين اهداف برگزاري همايش ملي گراميداشت شهيد شاخص كارگري كشور، به شمار مي‌رود.

فرمانده سپاه قمر بني‌هاشم(ع) چهارمحال و بختياري به وجود بيش از 14 هزار شهيد كارگري در كشور و همچنين وجود دو هزار و 440 شهيد در اين استان اشاره و تصريح كرد: از مجموع اين شهدا، 210 شهيد اين استان، مربوط به جامعه كارگري بوده‌اند.

وي اظهار داشت: رزمندگان جامعه كارگري، با حضور در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل، نقش ارزشمند و مهمي را در كسب موفقيت‌ها و پيروزيهاي دوران دفاع مقدس داشته‌اند.

محمدسليماني گفت: برگزاري يادواره‌هاي شهدا، نقش مهم و مؤثري در حفظ و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌هاي آينده كشور بويژه در ميان جوانان ايفا مي‌كند.

مسوول بسيج كارگري استان نيز گفت: جامعه كارگري در دوران جنگ تحميلي، نقش اساسي در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل داشته اند.

عيسي حيدري افزود: جامعه كارگري در دوران جنگ تحميلي، از هيچ كوششي براي بيرون راندن دشمن از خاك ميهن اسلامي دريغ نكردند.

وي اضافه كرد: انتخاب و معرفي سردار شهيد تركي هرچگاني به عنوان شهيد شاخص كارگري كشور، افتخار بسيار بزرگي براي مردم اين استان بويژه جامعه كارگري محسوب مي‌شود.

به گزارش ايرنا، سردار شهيد حسينعلي تركي هرچگاني، ششم مهر 1327 در روستاي هرچگان از توابع شهرستان شهركرد در چهارمحال و بختياري، در خانواده‌اي كشاورز، به دنيا آمد.

اين سردار شهيد، ششم بهمن 1360، با سمت فرمانده تيپ 17 علي‌ابن ابيطالب (ع) و فرمانده محور شوش، در جاده دزفول – شوش، بر اثر اصابت تركش خمپاره، به درجه رفيع شهادت نايل شد.

از سردار شهيد تركي هرچگاني سه فرزند دختر به يادگار مانده است.

اين سردار شهيد، قبل از آغاز جنگ تحميلي، در كارخانه ذوب آهن اصفهان مشغول به كار بود و همزمان، با اتوبوس شخصي خود، كاركنان استان چهارمحال و بختياري شاغل در اين كارخانه را جا‌به‌جا مي‌كرد، اما وقتي فهميد روستاي هرچگان نياز به مدرسه دارد، اتوبوس خود را فروخت و خرج ساخت يك باب مدرسه در روستا كرد.

سردار شهيد تركي هرچگاني در وصيت نامه خود آورده است: امام را در هر شرايطي تنها مگذاريد و مصلحت را فداي حق كنيد كه حق باقي است و مصلحت، زودگذر... اي كساني كه به جان هم افتاده‌ايد...، به خود آييد و به وظايفتان عمل كنيد، يعني چون مالك نيستيد، رها كنيد و به مالكان آن واگذاريد كه در رأس آن ولايت و امامت است.

همچنين در دست نوشته‌اي از اين سردار شهيد آمده است:آنهايي كه دم از حقوق بشر مي‌زنند، چقدر در حيله و تزوير خود مهارت دارند و در لفاف اين اسم، خون تمام انسانهاي بي‌گناه را مي‌ريزند.

در فايل صوتي سردار شهيد تركي هرچگاني، كه سال 1360، در سنگر فرماندهي جبهه شوش سخنراني كرده، آمده است:مطمئن باشيد ما اگر روزي غافل باشيم از رهنمودهاي امام، همانروز، روز نابوديمان خواهد بود، برادراني كه شريان اقتصادي مملكت را به خودشان اختصاص داده‌اند، صادقانه بايد خدمت كنند، كه تمام گرفتاريهاي اقتصادي مملكت را اين برادران رفع نمايند.

121/6027

سرخط اخبار استان‌ها