۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81537582
T T
۰ نفر
كیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی مدارس در دستور كار قرار دارد

ایلام - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش ایلام تمركز بر كیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس را رویكرد جدی در این استان اعلام كرد.

علی بیرانوند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهاد آموزشی با اصلاح نگاه كمیت گرایی، كیفی بخشی به فعالیت های مدارس را در دستور كار قرار داده است.

وی ادامه داد: به همین منظور نظارت بر فعالیت مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی در سال تحصیلی جدید تشدید شده تا خروجی مدارس مطلوب و با كیفیت باشد.

بیرانوند تاكید كرد: این سازمان علاوه بر توجه به تعلیم دانش آموزان توجه به فعالیت های پرورشی و فوق برنامه را نیز در دستور كار داشته تا روحیه پژوهشی در دانش آموزان تقویت شود.

وی گفت: برگزاری جشنواره های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی، تشكیل تشكل های دانش آموزی، انجمن های اسلامی، بسیج دانش آموزی و شوراهای دانش آموزی با هدف تقویت بنیه فرهنگی در كنار تحصیل علم و دانش دانش آموزان توسط این سازمان در حال اجرا است.

بیرانوند یادآور شد: اكنون بیشتر برنامه های مدارس با مشاركت دانش آموزان و همچنین اولیا مدارس اجرا می شود تا بیش از پیش شاهد توسعه، تقویت و پر رونق شدن برنامه های علمی، آموزشی، فرهنگی و پرورشی در مدارس استان باشیم.

وی همچنین از تمركز زدایی اجرای برنامه ها در فضاهای آموزشی استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: در این زمینه سعی شده اجرای برنامه ها تنها به مدارس خاص و مركز استان محدود نشده و مدارس مناطق دورافتاده و محروم نیز مورد توجه قرار گیرند.

95 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف در مدارس دولتی و غیردولتی به تحصیل اشتغال دارند.

7171/6034