۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 81533106
T T
۰ نفر

فقر و محروميت زخمي بر تن اجتماع

۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 81533106

هفته نامه اميراستان مركزي سرمقاله شماره 529 خود را به لزوم اجراي درست برنامه هدفمندي يارانه ها به منظور كاهش فقر و محروميت اقشار كم درآمد با عنوان فقر و محروميت زخمي بر تن اجتماع اختصاص داده است.

زهره تركماني نگارنده اين سرمقاله آورده است: هدفمندي يارانه ها با هدف سياست فقرزدايي از جامعه آغاز شد و اينك وارد فعاليت چهارساله اجرايي شده است.

آنچه هنوز هم نگراني و دغدغه اصلي دولتمردان و دلسوزان جامعه است، گسترش روبه فزوني فقر و دو طبقه اي شدن جامعه با حذف تدريجي طبقه متوسط و كشيده شدن آنها به سوي فقر است، خطري كه بيش از زخم هاي گرسنگي و برهنگي، امنيت جامعه را تهديد مي كند.

نظام پرداختي غيراصولي به صورت تزريق پول و سبد كالا بيش از آن كه در مقوله فقرزدايي موفق باشد سطح توقعات را افزايش داد و هزينه هاي طرح فقرزدايي و توانمندسازي را به هدر مي دهد.

شش پروژه شهري اراك در اختيار قرارگاه خاتم الانبياء، آغاز برنامه تشديد كنترل و نظارت بهداشتي در استان مركزي، الزام پرداخت مطالبات پرستاران توسط مسوولان و ضرورت تجهيز كتابخانه هاي استان به منابع به روز، از ديگر عنوان هاي خبري هفته نامه امير استان مركزي است.

هفته نامه امير با مشي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ورزشي با صاحب امتيازي و مدير مسوولي ابوالفضل نيك عهد منتشر مي شود.



***روزنامه عطرياس

روزنامه عطر ياس يكي از عنوان هاي برجسته خبري شماره 571 خود را به اولويت حوزه اشتغال كميته امداد، ترويج فرهنگ كار و تلاش بين خانواده هاي تحت حمايت اختصاص داده است.

رمضانعلي جلالي معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان مركزي در نشست مطبوعاتي رسانه ها استان مركزي عنوان كرده است: اين حوزه با پنج رويكرد و ايجاد فرصت هاي شغلي با پرداخت تسهيلات اشتغال و كاريابي توسط آموزش هاي فني و مهارتي در حال فعاليت است.

نظارت فني و كارشناسي بر طرح هاي اشتغال، كمك به تامين آتيه خانواده ها و بهره گيري از كمك هاي مردمي در راستاي توسعه اشتغال و كارآفريني مي تواند در كاهش نرخ بيكاري موثر باشد.

فضاي سياسي استان در ابهام، كوره راهي به نام اداره راه و كسب رتبه اول محيط زيست و بهداشت شهري شهرداري اراك از ديگر عنوان هاي خبري روزنامه عطر ياس است.

روزنامه عطرياس استان مركزي با مشي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و ورزشي با صاحب امتيازي و مدير مسوولي داود باقري منتشر مي شود.

44 نشريه، پنج وبلاگ و پنج پايگاه خبري شناخته شده دراستان مركزي فعاليت رسانه اي دارند.ك/1

6991/6013/