۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳
کد خبر: 81532202
T T
۰ نفر

بازیافت زباله نیازمند فرهنگ سازی است

۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳
کد خبر: 81532202
بازیافت زباله نیازمند فرهنگ سازی است

زنجان - ایرنا - معاون موسسه آموزش عالی روزبه زنجان گفت: اهمیت دفع بهداشتی زباله‌ها زمانی بر همه روشن خواهد شد كه خطرات ناشی از آن به خوبی شناخته شود از این رو بازیافت زباله‌ها نیازمند فرهنگ سازی در عموم جامعه است.

هومن كریملو روز شنبه در حاشیه كارگاه آموزشی بازیافت كاغذ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آنكه زباله‌ها موجب تولید بیماری، تعفن و زشتی مناظر می شوند، می توانند به وسیله آلوده كردن خاك، آب و هوا خسارت فراوانی را به بار آورند.

وی اظهار كرد: به همان اندازه كه تركیبات زباله‌ها مختلف است خطرات ناشی از مواد تشكیل دهنده آنها نیز می توانند متفاوت باشند، لذا جمع آوری، حمل و نقل و دفع این مواد باید به طریقی باشد كه تاثیر خطرات ناشی از آنها در سلامتی انسان به كمترین میزان كاهش یابد.

كریملو ادامه داد: آثار سو ناشی از زایدات و پس مانده‌های جامد، مدیریت بخش شهری جوامع امروزی را بر آن داشته تا با روی آوردن به سیستمهای نوین مدیریتی و به ویژه مدیریت مواد زاید جامد، همواره در پی یافتن راهكارهایی مناسب برای كاهش آثار منفی ناشی از تولید این مواد باشند.

معاون موسسه آموزشی عالی روزبه زنجان بر لزوم فرهنگ سازی برای بازیافت انواع زباله در سطح جامعه تاكید كرد و گفت: امروزه یكی از عوامل مهم آلودگی محیط زیست دفع نادرست انواع مواد زاید است.

به گزارش ایرنا موسسه آموزش عالی روزبه زنجان برای ترویج و نهادینه كردن فرهنگ بازیافت زباله از سال 88 اقدام به برگزاری كارگاه‌های آموزشی مختلف با محوریت بازیافت كاغذ كرده است.

7318/6085