۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۱۸
کد خبر: 81524985
T T
۰ نفر
مانور امدادرسانی به آسیب دیدگان در بیمارستان های تخصصی نجمیه و بقیه الله(عج) تهران برگزار شد

تهران - ایرنا - مانور تروما(امدادرسانی اورژانسی به حادثه دیدگان) با عنوان شهید رهنمون عصر روز یكشنبه با حضور مشترك عوامل شهرداری، هلال احمر، اورژانس، ناجا، راهور و قرارگاه امنیتی ثارالله تهران در بیمارستان های فوق تخصصی نجمیه و بقیه الله (عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ دبیر اجرایی قطب علمی و آموزشی ترومای كشور در خصوص برگزاری این مانور گفت: مانور ترومای شهید رهنمون امسال برای سومین بار در دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله الاعظم (عج) و برای نخستین بار در بیمارستان فوق تخصصی نجمیه برگزار شد.

ابراهیم متولیان افزود: یكی از ماموریت های بیمارستان ها آمادگی كامل در شرایط بحرانی مانند بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی و انفجار است.

وی با اشاره به اینكه ایران یكی از كشورهای حادثه خیز جهان محسوب می شود، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده هر ساله یك مانور در سطح شهر تهران برای حفظ آمادگی در مواقع بروز بحران در دانشگاه بقیه الله الاعظم (عج) برگزار می شود.

وی افزود: این مانور امدادی شامل مدیریت بحران، انتقال مجروحان و حادثه دیدگان به نزدیك ترین مراكز درمانی و همچنین انجام مرحله تریاژ یعنی الویت بندی مجروحان به نحو مطلوب است.

متولیان اظهار كرد: كشورهایی كه حتی در طول چند سال گذشته جنگ و حتی حوادث غیر مترقبه طبیعی نیز نداشته اند، باید برای مقابله با حوادث سنگین ستاد بحران تشكیل دهند.

وی افزود: این مانور براساس سناریو و برنامه ریزی از پیش تعیین شده به ویژه به صورت عمد در زمان اوج ترافیك شهری برگزار شده است.

متولیان گفت: هدف از اجرای این مانور در این زمان اوج تردد شهری را كنترل و هدایت ترافیك شهری در شرایط بحرانی با هماهنگی پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر، شهرداری و دیگر نهادهای مسوول عنوان كرد.

به گفته وی، براساس سناریو نوشته شده 53 نفر مجروح فرضی به ورزشگاه حیدریان در خیابان حافظ منتقل شدند تا پس از تریا و اقدامات اولیه پزشكی از جمله رگ گیری و تزریق سرم با زمانبندی افراد با مصدومیت شدید را به بیمارستان نجمیه انتقال داده شد.

متولیان گفت: در این مرحله افراد با جراحات شدید از طریق نزدیك ترین محل پد هلیكوپتر در میدان حر به بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) منتقل شدند.

وی با اشاره به انتقال 38 مجروح با شرایط حاد به بیمارستان بقیه الله (عج) اظهار كرد: تعداد 10 نفر بوسیله بالگرد و بقیه با 10 دستگاه آمبولانس و یك دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان بقیه الله (عج) منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، این مانور با حضور رییس پلیس راهور تهران بزرگ، رییس دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله (عج) و جمعی از فرماندهان سپاه محمدرسول الله (ص) تهران برگزار شد.

تهرام/1699/ 1625
۰ نفر