۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵
کد خبر: 81520076
T T
۰ نفر
پلیس ایتالیا 67 پایگاه اینترنتی نزدیك به داعش را بست

رم- ایرنا - پلیس ایتالیا 67 پایگاه اینترنتی نزدیك به افراط گرایان گروه تروریستی داعش را مسدود كرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبكه خبری 'رای نیوز'، پلیس ایتالیا در پی حمله به نشریه شارلی ابدو در فرانسه، نظارت بر اینترنت را تقویت كرده و روزانه تا 400 پایگاه و تارنمای اینترنتی را تحت كنترل و نظارت دارد تا از این طریق بتواند به مولفان آن دست پیدا كرده و ارتباط احتمالی آنها با افراط گرایان داعش را كشف كند.

طبق اعلام پلیس پایگاه های اینترنتی مسدودشده ضمن تشویق خوانندگان خود به افراط گرایی، شامل آموزش برای ساخت بمب دستی و سخنرانی رهبران داعش بوده اند و به جنگ علیه كفار توصیه می كردند.

پلیپس از تصویب مقررات جدید ضد تروریسم، پلیس در حال كار برای تهیه یك فهرست سیاه است كه در آن تمام تارنماهای نزدیك به مواضع افراط گرایان و یا تندرو را وارد كند.

این در حالیست كه تهدیدهای رسانه ای تروریست های داعش در لیبی علیه ایتالیا همواره بیشتر شده است.

جوزپه اسپوزیتو نایب رییس كمیته پارلمانی امنیت كشور ایتالیا اخیرا گفت: 'داعش برای تبلیغات ایدئولوژیكی خود از ابزارهای مختلفی مانند تصاویر ویدیویی و تولیدات زیاد سینمایی و پایگاه های مختلف اینترنتی استفاده می كند تا از این طریق بتواند علاوه بر تبلیغات به شناسایی و جذب نیرو بپردازد.

' تروریست های داعش از هر ابزاری برای جنبش خود كه هیچ ربطی به دین ندارد بلكه صرفا اقتصادی و برای كسب قدرت است، استفاده كرده و به جذب نیرو می پردازند'.

وی تاكید كرد: البته بستن پایگاه های اینترنتی پیچیده است چرا كه ثبت آنها بحدی سریع است كه در لحظه ای كه مورد شناسایی قرار می گیرند، می توانند بسرعت نشانی خود را تغییر دهند.

این در حالی كه تدابیر امنیتی در ایتالیا بطور محسوسی تقویت شده و حدود چهارهزار نظامی مسوولیت محافظت از اماكن حساس در این كشور را بر عهده دارند.

اروپام*5*461**1485**1479