۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۰۵
کد خبر: 81504220
T T
۰ نفر
سرمستی، احسان پور و هادی طلایی شدند

كرمانشاه - ایرنا - فینال چهار وزن نخست رقابت های كشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) برگزار شد كه یونس سرمستی، بهنام احسان پور و پرویز هادی سه مدال طلا برای كشورمان كسب كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در فینال وزن 57 كیلوگرم كشتی آزاد یونس سرمستی با پیروزی 10 بر صفر برابر مصطفی دامادی اول شد.

یونس سرمستی در دور اول پرویز ابراهیم اف از جمهوری آذربایجان را شكست داد و در دور دوم هم صابر خانجانی را از پیش رو برداشت.

وی در دور سوم و چهارم هم مایكولا آیوازیان از اوكراین و رضا اطری را شكست داد و به فینال راه یافت.

اما مصطفی میردامادی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم سونگ ری چول از كره شمالی را شكست داد و در دور سوم هم اوتاری گوگووا از گرجستان را مغلوب كرد و در مرحله نیمه نهایی هم با شكست ساندیپ تومار هندی به فینال راه یافت.

در این وزن سنیدیپ كومار از هند و رضا اطری مشتركا سوم شدند.



*بازگشت احسان پور با طلای جام تختی



در فینال وزن 61 كیلوگرم هم بهنام احسان پور در برابر آرش دنگسركی، در 6 دقیقه قانونی 3 بر 3 مساوی شدند اما احسان پور به دلیل كسب امتیازات بالاتر برنده این مسابقه شد.(امتیاز فنی بالا)

بهنام احسان پور در دور نخست هیو كیم سونگ از كره شمالی را شكست داد و در دومین مبارزه قلیب علی اف از جمهوری آذربایجان را مغلوب خود ساخت و در سومین كشتی هم با پیروزی برابر ایمان صادقی قهرمان جوانان جهان به فینال راه یافت.

آرش دنگسركی هم در دور نخست استراحت داشت، او در دور دوم برابر هار فول از هند به پیروزی رسید و در دور بعد كالا لوكتادزه از گرجستان را مغلوب ساخت و به دیدار نهایی راه یافت.

ایمان صادقی و بكام لوماتیدزه از گرجستان هم مشتركا برروی سكوی سوم قرار گرفتند.



*كسب اولین مدال طلای گرجی ها در وزن 97 كیلوگرم



در فینال وزن 97 كیلوگرم الیزبار اودیكادزه از گرجستان با پیروزی 2 بر یك برابر حسن رحیمی اولین مدال طلای گرجستان را در جام جهان پهلوان تختی كسب كرد.

حسن رحیمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم محمد ابراهیمی را شكست داد و در دور بعد امین علی حمید از مصر را مغلوب كرد .

وی در مرحله نیمه نهایی والری اندراتزف دارنده مدال نقره المپیك لندن از اوكراین را شكست داد و به فینال راه یافت.

اما الیزبا اودیكادزه از گرجستان هم پس از استراحت در دور اول، در دور بعد زوید مترویلی هموطن خود را از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی با شكست سید محسن ابراهیمی فینالیست شد.

والدی آندرشیف اوكراینی در این وزن مدال برنز را به خود اختصاص داد.



*هادی مرد طلایی كشتی ایران در سال 93



در فینال وزن 125 كیلوگرم هم پرویز هادی با پیروزی 5 بر یك برابر جعفر شمس ناتری عنوان نخست را به خود اختصاص داد.

هادی آزاد كار تبریزی تیم ملی كه مدال طلای بازی های آسیایی 2014 اینچئون كره جنوبی و همچنین عنوان پهلوانی كشور در سال 93 را در كارنامه دارد با كسب عنوان قهرمانی در جام جهان پهلوان تختی كار خود را در سال 93 تكمیل كرد.

البته او هنوز شانس آن را دارد كه اسفند ماه امسال در قالب تیم ایران در جام جهانی كشتی آزاد سال 2015 آمریكا هم برای ایران افتخار آفرینی كند.

پرویز هادی در دور نخست دیمیتار گومچف از بلغارستان را شكست داد و در دور دوم و سوم هم با پیروزی برابرعبدالله قمی و امین طاهری به فینال راه یافت.

جعفر شمس ناتری هم پس از استراحت در دور اول، در دور بعد هیتن دار از هند را شكست داد، وی در دور سوم یدالله محبی را مغلوب كرد و فینالیست شد.

امین طاهری و یدالله محبی هم در وزن 125 كیلوگرم به طور مشترك سوم شدند.

سی و پنجمین دوره رقابت های كشتی آزاد و فرنگی و كشتی پهلوانی جام جهان پهلوان تختی روزهای 23 و 24 بهمن ماه با حضور تیم هایی از كشورهای ایران، آمریكا، ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، كره شمالی، چین ، هند، بنگلادش، بلغارستان، مصر، اوكراین، تونس، عراق و پاكستان در سرسرای امام خمینی (ره) كرمانشاه برگزار می شود.

ویلیتا گیناس رییس كشتی های سنتی اتحادیه جهانی كشتی، ورشنین سرمربی اسبق تیم ملی كشتی فرنگی، سرگئی نواكوفسكی بالاترین مقام داوری روسیه به عنوان نماینده اتحادیه جهانی در رقابت های جام تختی حضور دارند.

*1067**1436/8066

سرخط اخبار استان‌ها