۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۱۲
کد خبر: 81502206
T T
۰ نفر

جشنواره آش و غذاي سنتي در ورامين برگزار شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۱۲
کد خبر: 81502206
جشنواره آش و غذاي سنتي در ورامين برگزار شد

تهران – ايرنا - همزمان با ايام الله دهه مبارك فجر ، جشنواره آش و غذاهاي سنتي در ورامين برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، دانش آموزان شركت كننده در اين جشنواره كه روز سه شنبه در پژوهشسراي دانش آموزي آموزش و پرورش ورامين برگزار شد، غذاها و آش هاي سنتي اقوام و شهرهاي مختلف ايران اسلامي را در معرض ديد عموم قرار دادند.

كشك آب لرستان، آش لبوي تهران قديم، آش ترخينه، آش گيلان، ترش آش، آش گوجه ورامين، آش دوغ، آش بادمجان لرستان، آش برويج سقز، آش كشك و آش كرمانشاهي از جمله غذاهايي بود كه دانش آموزان آن را تهيه و به نمايش گذاشتند.

دانش آموزان شركت كننده در جشنواره غذا با بر تن كردن لباس هر يك از اقوام ايران اسلامي ، توجه خود را به آداب و رسوم و سنن ايران نشان دادند.

مدير آموزش و پرورش ورامين در حاشيه اين جشنواره به خبرنگار ايرنا گفت: در اين جشنواره بيش از 30 گروه از دانش آموزان دختر دبيرستان هاي متوسطه دوره دوم حضور داشته و غذاهاي سنتي خود را در معرض ديد علاقمندان قرار دادند.

مجتبي عرب عامري گفت: تغذيه سالم و بهداشتي تأثير مستقيمي بر سلامت افراد جامعه به ويژه جوانان دارد و متأُسفانه گرايش جوانان به استفاده از غذاهاي آماده و فست فود خطر ابتلاي آنان به بيماري و نيز چاقي مفرط افزايش داده است.

وي بيان داشت: غذاهاي سنتي به دليل برخورداري از مواد اوليه سالم و بهداشتي مي تواند در ارتقاي سطح سلامت افراد كمك شاياني نموده و آنان را از عوارض غذاهاي آماده مصون نگاه دارد.

وي تصريح كرد: متأُسفانه عدم توجه خانواده ها به استفاده از غذاهاي سنتي باعث شده دستور طبخ برخي از غذاهاي سنتي فراموش شده و تا سال هاي آينده اسمي نيز از آنان به ميان نيايد.

عرب عامري گفت: دانش آموزان شركت كننده در اين جشنواره دستور طبخ انواع غذا را نيز در كنار غرفه هاي خود آورده اند تا علاقمندان بتوانند خود نسبت به تهيه آن اقدام كنند.

تهرام/7254/1348
۰ نفر