۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳
کد خبر: 81488165
T T
۰ نفر
رییس سازمان هواپیمایی كشوری ازآغاز فروش بلیت های نوروزی خبرداد

تهران - ایرنا - رییس سازمان هواپیمایی كشوری از آغاز فروش بلیت های نوروزی خبر داد و گفت: بلیت های ایام نوروز 94 از امروز در دفاتر آژانس های مسافرتی به متقاضیان عرضه می شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا جهانگیریان روز یكشنبه در حاشیه مراسم گرامی داشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در فرودگاه مهرآباد در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: طبق برنامه ریزهای انجام شده در ایام تعطیلات نوروزی 22 هزار صندلی هوایی به متقاضیان سفر با هواپیما در مسیرهای داخلی و بین المللی عرضه می شود.

وی افزود: بیش از یك هزار و 500 مجوز پرواز برای شركت های هوایی در ایام نوروز 94 صادر شده و احتمال دارد با توجه به افزایش تقاضا در ایام مزبور ، تعداد مجوزهای هوایی نیز افزایش یابد.

معاون وزیر راه وشهرسازی ، نظارت كامل سازمان هواپیمایی كشوری بر آژانس های عرضه بلیت پروازهای هوایی را مورد تاكید قرار داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این سازمان در ایام نوروز بر بازار فروش بلیت های نوروزی نظارت كاملی خواهد داشت .

به گفته وی ، تعدادی از مراكز فروش بلیت هواپیما بدون مجوز سازمان هواپیمایی كشوری فعالیت می كنند كه با توجه به هماهنگی های انجام شده با قوه قضاییه و سازمان میراث فرهنگی ، نظارت بر عملكرد این مراكز و سایت های اینترنتی را افزایش خواهیم داد ، تا بلیت هواپیما با رعایت مقررات به متقاضیان عرضه شود.

جهانگیریان موضوع تاخیر پروازها را یادآورشد و گفت : دستورالعمل رعایت حقوق مسافران هوایی شب گذشته در جلسه شورای عالی هواپیمایی كشوری نهایی شد و قرار است این دستورالعمل برای اجرا به شركت های هوایی ابلاغ شود.

رییس سازمان هواپیمایی كشوری در خصوص سهولت رفت و آمد مسافران در ایام تعطیلات نوروزی به فرودگاه های كشور اظهار داشت : غیراز فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره ) كه مسافران بسیار زیادی دارند ، هیچ یك از فرودگاه های كشور در این زمینه مشكلی ندارند و با برنامه ریزی مناسب مشكلات این دو فرودگاه را نیز برای مسافران به حداقل كاهش خواهد یافت .

جهانگیریان فروردین ماه سال 93 آمار مسافران نوروزی در بخش هوایی را دو میلیون و 236 هزار و 757 نفر ذكر كرد و گفت : زمان آغاز سفرهای نوروزی در سال گذشته از 24 اسفند 92 آغاز و تا 15 فروردین 93 تداوم داشت .

طی دوره 21 روزه مزبور در مجموع 18 هزار و 804 مجوز پروازی صادر و 15 هزار و 640 پرواز توسط شركت‌های هواپیمایی انجام شد.

براساس اطلاعات منتشر شده ، مسافران نوروز 93 از 24 اسفند 92 تا 15 فروردین 93 در مجموع 981 هزار و 868 نفر مسافر در مسیرهای بین‌المللی با پنج هزار و 987 نفر پرواز توسط شركت‌های داخلی و خارجی و یك میلیون و 254 هزار و 890 نفر مسافر با 9 هزار و 653 پرواز توسط شركت‌های هواپیمایی داخلی جابجا شدند.

مجموع مسافران جابجا شده در مسیرهای داخلی و خارجی در ایام سفرهای نوروزی 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد رشد و تعداد مجوزهای پروازی صادر شده در این ایام نیز 31 درصد رشد داشت.

اقتصام(3)1108 ** 1559
۰ نفر