۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81474730
T T
۰ نفر
جريمه بيش از دو ميليارد ريالي اصناف متخلف در استان اردبيل

اردبيل - ايرنا - معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبيل از صدور جريمه دو ميليارد و 769 ميليون ريالي براي اصناف متخلف در استان در سال جاري خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان صنعت ، معدن و تجارت اردبيل ، علي نوبخت در جلسه كميته پيشگيري و ساماندهي اقتصادي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در اردبيل افزود: مصوبات جلسات كميته پيشگيري و ساماندهي اقتصادي از طريق اجراي گشت هاي مشترك با دانشگاه علوم پزشكي ، شركت نفت و تعزيرات حكومتي در مبارزه با قاچاق كالا و ارز با جديت دنبال مي شود.

وي گفت: امسال از 21 هزار و 345 واحد صنفي استان بازرسي و 353 پرونده صنفي متخلف به سازمان تعزيرات حكومتي استان ارسال شد.

وي اظهار كرد: فروشندگان البسه دست دوم بيش از 50 درصد لباس موجود قابل عرضه در واحد صنفي خود را نو و ايراني كرده اند و تذكر لازم نسبت به جمع آوري البسه دست دوم باقي مانده در فروشگاه داده شده تا مشمول پرداخت جريمه نشوند.

وي شناسايي راهكارهاي بالا بردن هزينه قاچاق براي كاهش سطح قاچاق كالا ، بررسي كارشناسي در زمينه ميزان كاهش تعرفه واردات رسمي ، افزايش هزينه قاچاق در مرزهاي كشور ، گسترش قاچاق با دخالت سياست در اقتصاد ، برداشتن موانع از سر راه تجارت و ميزان عرضه و بررسي نرخ ارز را ضروري دانست.

594/593