۲ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۵۰
کد خبر: 81474446
T T
۰ نفر
استاندار: 809 طرح عمراني و خدماتي دهه فجر در آذربايجان شرقي افتتاح مي شود

تبريز - ايرنا - استاندار آذربايجان شرقي گفت: 809 طرح عمراني و خدماتي دهه فجر امسال در اين استان افتتاح و به بهره برداري مي رسد.

اسماعيل جبارزاده روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: براي اجراي اين طرح ها چهار هزار و 330 ميليارد ريال اعتبار در بخش هاي مختلف آب رساني، برق رساني، توليدي و صنعتي و خدماتي و عمران شهري هزينه شده است.

وي اظهاركرد: بيشتر اين طرح ها مربوط به پروژه هاي شهرداري هاي استان است كه در بخش خدماتي و عمران شهري افتتاح و به مردم استان تحويل داده مي شود.

جبارزاده با اشاره به محدوديت هاي مالي دولت در تامين منابع براي اجراي طرح هاي عمراني، گفت: بايد براي ورود سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي و همچنين تقويت شهرداري ها جهت اجراي اين نوع طرح ها حمايت شود.

وي با اشاره به وجود حجم بزرگ طرح هاي نيمه تمام در آذربايجان شرقي، ارزش اين طرح ها را 300 هزار ميليارد ريال اعلام كرد كه براي اتمام آنها منابع بسيار محدود دولتي كفاف نخواهد كرد و بر اين اساس بايد نسبت به جذب و جلب سرمايه گذاري هاي خارجي و خصوصي و تقويت شهرداري ها اقدام كرد.

استاندار آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه در دهه فجر امسال تلاش خواهد شد آيين هاي مربوط به نحو شايسته اي در سطح استان برگزار شود، افزود: در اين راستا مديريت استان با تمام قوا و امكانات خود جهت هر چه بهتر و باشكوه تر برگزار شدن آيين هاي دهه فجر وارد عرصه مي شود.

جبارزاده با اشاره به تلاش هاي گسترده استكبار جهاني و دشمنان داخلي براي سوء استفاده از دهه فجر جهت رسيدن به مقاصد شوم خود، گفت: دشمنان دسيسه هاي مختلفي را براي اين ايام طراحي كرده اند كه ايجاد شبهه در دستاوردهاي انقلاب از آن جمله هستند.

وي اضافه كرد: در اين رابطه دشمنان اسلام و انقلاب در حوزه دانشگاه ها و براي تاثيرگذاري بر جوانان اقدامات و برنامه هايي براي مقايسه وضعيت اقتصادي كشور در زمان رژيم طاغوت و انقلاب اسلامي دارند كه بايد مسوولان فرهنگي و دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه هوشيار و دقت عمل داشته باشند.

جبارزاده معرفي بهتر و ارايه دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي را از وظايف مسوولان اجرايي استان در دهه فجر اعلام كرد و گفت: بايد از اين فرصت براي معرفي انقلاب اسلامي به نسل هاي جديد بهترين بهره برداري شود.

7236/587
۰ نفر