۲۹ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۱۱
کد خبر: 81471224
T T
۰ نفر
اشتغال پايدار و مقابله با مهاجرت بايد از روستاها شروع شود

اردبيل - ايرنا - نماينده مردم گرمي مغان در مجلس شوراي اسلامي ايجاد اشتغال پايدار روستايي را در كاهش مهاجرت به شهرها موثر دانست.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام ميرقسمت موسوي اصل روز دوشنبه در مراسم اجراي طرح توسعه پايدار روستايي در مسجد روستاي اوماسلان گرمي گفت: مقابله با بيكاري بايد از خانه و خانواده شروع شود و نبايد انتظار داشت دولت همه را پشت ميزنشين خواهد كرد.

وي توسعه پايدار روستاها را در كاهش مهاجرت و حاشيه نشيني شهرها موثر دانست و افزود: اتكاء به يارانه دولت و ناديده گرفتن ظرفيت هاي توليدي و اقتصادي روستاها درست نيست.

محمود علايي فرماندار گرمي مغان نيز گفت: در اجراي طرح توسعه پايدار روستايي در روستاي اوماسلان براي خريد خامه و دار قالي مورد نياز فرشبافان اين روستا 320 ميليون ريال هزينه شده است.

وي با اشاره به اين كه اين طرح به تدريج به ساير روستاها نيز تعميم داده خواهد شد اظهار كرد: بر اساس طرح توسعه پايدار روستايي 200 شغل منطبق با موقعيت هاي سنتي ، جغرافيايي و اقتصادي روستاها به روستانشينان معرفي مي شود.

وي از پرداخت تسهيلات كم بهره براي اشتغال زايي در روستاها در راستاي سياست اقتصاد مقاومتي و برنامه هاي دولت تدبير و اميد خبر داد و روستاييان را به استفاده از فرصت پيش آمده توصيه كرد.

در ادامه اين مراسم 40 دار قالي و تجهيزات جانبي به روستاييان اوماسلان تحويل و دوره آموزش قالي بافي در مسجد روستا آغاز شد.

به گفته شهبازي ، مربي قالي بافي ، بانوان شركت كننده در دوره آموزش قالي بافي 450 ساعت آموزش خواهند ديد.

روستاي كوهستاني اوماسلان در نقطه صفر مرزي بخش موران گرمي مغان قرار دارد.

گرمي مغان با 334 روستا در سه بخش در شمال اردبيل واقع شده است.

7124/594/530