۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۲۶
کد خبر: 81469439
T T
۰ نفر
رسانه ها زمینه حضور گسترده مردم در برنامه های دهه فجر را فراهم كنند

یاسوج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه های ارتباط جمعی این استان با تبیین دستاوردهای ارزنده نظام در بخش های مختلف زمینه حضور گسترده تر مردم استان در برنامه های ایام الله دهه فجر امسال را فراهم كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فتاح محمدی روز یكشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی كهگیلویه و بویراحمد افزود: انعكاس نقاط ضعف و قوت دستگاه های مختلف اجرایی این استان در ایام الله دهه فجر امسال از سوی رسانه های ارتباط جمعی استان باید غیرمغرضانه و در راستای رفع مشكلات و خدمات رسانی مطلوبتر به مردم باشد.

وی بیان كرد: رسانه جزو مولفه های مهم قدرت هر دولت بوده و به همین دلیل از اهمیت و جایگاه ویژه ای در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران برخوردار است.

محمدی اظهار كرد: اطلاع رسانی یكی از ابزارهای اصلی برای تبیین اهداف و دستاوردهای نظام و انقلاب است و ایام الله دهه فجر نیز بهترین فرصت در راستای تحقق این امر خواهد بود.

وی با محكومیت اقدام غیرانسانی نشریه فرانسوی مبنی بر اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص)، عنوان كرد: خبرنگاران سربازان خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند و رسالت سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.

محمدی ابراز داشت: مواردی شامل حق محوری، واقعیت گرایی، روشنگری، هدایتگری و دفاع از ارزش ها باید جزو مبنای كار و اصول حاكم بر رسانه های ارتباط جمعی كهگیلویه و بویراحمد باشد.

مسوول روابط عمومی و امور بین الملل استانداری كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: روابط عمومی برخی دستگاه های اجرایی استان تعامل و همكاری رضایت بخشی با اعضای شورای روابط عمومی های استان ندارند.

محمدرضا باقرزاده افزود: افزایش این همكاری و تعامل نتایج مطلوبی در زمینه تبیین خدمات نظام و انعكاس عملكرد نهادهای دولتی كهگیلویه و بویراحمد به دنبال دارد.

وی بیان كرد: بر اساس گزارش های رسیده هماهنگی و ارتباط لازم بین روابط عمومی برخی دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد و خبرنگاران این استان وجود ندارد كه این امر موجب بروز نگرانی هایی بین اصحاب رسانه استان شده است.

باقرزاده خواستار روان سازی و شفافیت هر چه بیشتر ارتباط بین روابط عمومی برخی نهادهای دولتی كهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران استان شد.

وی اظهار كرد: از روابط عمومی دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد و اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان انتظار می رود همچون سال های قبل در زمینه پوشش خبری برنامه های ایام الله دهه فجر امسال از هیچ تلاشی دریغ نكنند.

مدیركل دفتر حوزه استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: روابط عمومی نهادهای دولتی استان می توانند نقش موثری در رسانه ای تر شدن مدیر خود داشته باشند.

سید محمد موحدپور افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد به دنبال یافتن شیوه های جدید و كاربردی برای انعكاس عملكرد اداره مربوطه باشند.

وی بیان كرد: بر اساس بررسی های انجام شده ارتباط روابط عمومی برخی نهادهای دولتی كهگیلویه و بویراحمد با مدیران خود چندان مطلوب نیست كه این موضوع معضل مهمی به شمار می رود.

موحدپور اظهار كرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت رسانه های ارتباط جمعی استان برای تبیین اقدامات و فعالیت های اداره مربوطه استفاده بهینه كنند زیرا در این صورت روند اطلاع رسانی نهادهای دولتی استان مطلوبتر خواهد شد.

مشاور رسانه ای استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: رسانه های ارتباط جمعی استان در زمینه بیان خدمات نظام در طول سال و به ویژه ایام الله دهه فجر وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

محمدشریف اسلامی نژاد افزود: اطلاع رسانی از فعالیت های دولت و عملكرد دستگاه های مختلف اجرایی كهگیلویه و بویراحمد از سوی رسانه های ارتباط جمعی این استان در ایام الله دهه فجر تنها محدود به امور عمرانی نباشد بلكه سایر موارد از قبیل حوزه فرهنگی، علمی و اجتماعی را نیز شامل شود.

وی بیان كرد: كمبودها و مشكلات نهادهای دولتی كهگیلویه و بویراحمد نیز در كنار نقاط قوت آنها از سوی رسانه های ارتباط جمعی این استان بیان شود.

7535/671