۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲
کد خبر: 81469370
T T
۰ نفر
پيگيري جدي زمين خواري و تغيير غيرقانوني كاربري هاي اراضي در استان اردبيل

اردبيل - ايرنا - استاندار اردبيل از پيگيري جدي موضوع زمين خواري و تغيير غيرقانوني كاربري هاي اراضي در اين استان خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي استانداري اردبيل ، مجيد خدابخش در جلسه پيشگيري و مقابله با زمين خواري ، تصرف و تغيير كاربري اراضي استان گفت: دستگاه هاي خدمات رسان براي حفظ اراضي ملي و صيانت از بيت المال بايد از واگذاري انشعابات برق ، آب و گاز خودداري كنند تا جلوي ساخت و سازهاي غيرقانوني در سطح شهر گرفته شود و هر گونه تخلف را در اين زمينه به جد پيگيري كنند تا در زمين هاي كشاورزي ديگر شاهد ساخت و سازهاي غيرمجاز نباشيم.

وي اظهار كرد: به دليل كم توجهي در گذشته پديده زمين خواري و تعرض به منابع ملي و تغيير غيرقانوني كاربري ها در برخي مناطق به صورت گسترده اي شيوع يافته و نياز است

با برنامه ريزي مناسب جلوي تداوم اين روند را گرفته تا بتوانيم حقوق بيت المال را تا حد امكان به جامعه برگردانيم.

خدابخش گفت: با تشكيل اين جلسات به طور مستمر افراد سودجو ديگر نمي توانند از خلاء هاي قانوني استفاده كرده و با تغيير كاربري و زمين خواري از عرصه هاي ملي سوء استفاده كنند.

استاندار اردبيل از دستگاه هاي ذيربط از جمله راه و شهرسازي ، دفتر فني استانداري ، سازمان امور اراضي و صنعت ، معدن و تجارت استان خواست اقدام هاي عملي و برنامه هاي خود را در زمينه پيشگيري و مقابله با زمين خواري در استان شتاب دهند و عملكرد خود را به صورت مستمر گزارش كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ، تشكيل تيم هاي گشت و بازرسي براي پيشگيري از وقوع تخلف ، اجراي احكام صادره شده از سوي دستگاه قضايي ، عدم ارائه خدمات زيربنايي به متقاضيان ، آموزش و اطلاع رساني مناسب در زمينه محدوده هاي غيرمجاز را از جمله اقدامات و پيشگيرانه در ارتباط با پديده زمين خواري ، تصرف و تغيير كاربري اراضي و ساخت و سازهاي غيرمجاز ذكر كرد.

8123/594/530