۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۲۲
کد خبر: 81469351
T T
۰ نفر

بازديد هيات تجاري كرواسي از واگن پارس اراك

۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۲۲
کد خبر: 81469351
بازديد هيات تجاري كرواسي از واگن پارس اراك

اراك- ايرنا- يك هيات تجاري كشور كرواسي روز يكشنبه با حضور در شركت واگن پارس اراك از نزديك با توانمندي هاي اين شركت آشنا شد.

اين هيات تجاري به منظور بررسي تقويت راهكارهاي مناسبات اقتصادي و تجاري در حوزه صنعت ريلي و با هدف عقد تفاهم نامه همكاري در واگن پارس حضور پيدا كرد.

اعضاي اين هيات تجاري ضمن بازديد از بخشهاي مختلف شركت واگن پارس با حضور در سالن هاي مونتاژ، تزيينات، توليد، رنگ و ساخت قطعات فولادي و ريخته گري با ظرفيتهاي بالقوه بزرگترين شركت توليد كننده ادوات ريلي خاورميانه آشنا شدند.

يكي از تجار كروات به نمايندگي از اين هيات تجاري در گفت وگو با خبرنگاران اظهار كرد: واگن پارس اراك توانمندي هاي برجسته اي در توليدات مهندسي ادوات ريلي دارد.

'پرو هركاچ' افزود: به نظر مي رسد اين شركت با حجم گسترده ماشين آلات و دانش مهندسي خود قادر است تا نيازهاي صنعت ريلي ديگر كشورها را نيز تامين كند.

او بيان كرد: واگن پارس با توليد انواع ادوات ريلي به ويژه در بخش بار و مسافر زمينه ساز همكاريهاي مشترك اقتصادي ايران و كرواسي باشد.

هركاچ ابزار اميداري كرد تا در نشست تخصصي اين هيات با مسوولان شركت واگن پارس اراك، جمع بندي نهايي در خصوص عقد تفاهم نامه و يا قرارداد خريد محصولات ريلي حاصل شود.

جمهوري كرواسي واقع در منطقه بالكان (جنوب مركزي اروپا) از شمال با اسلووني و مجارستان، از شمال شرقي با صربستان، از شرق با بوسني و هرزگووين و از جنوب با مونته‌نگرو و درياي آدرياتيك هم مرز است.

زاگرب پايتخت و بزرگترين شهر كرواسي است.



* تحويل 30 دستگاه واگن

همچنين در حاشيه بازديد هيات تجاري كرواسي 30 دستگاه از واگن هاي حمل بار توليدي شركت واگن پارس اراك نيز به مشتريان تحويل شد.

10 دستگاه واگن لبه بلند به سفارش شركت فولاديار توس و 20 دستگاه نيز به سفارش شركت توكاريل در شركت واگن پارس اراك توليد و تحويل شد.

هر واگن باري لبه بلند توليد شده در شركت واگن پارس توانايي حمل 105 تن انواع مواد معدني را دارد كه وزن وارد شده بر هر محور آن بالغ بر 22.5 تن است.

اين واگنها از جمله واگنهاي باري شش محوره و دو محوره است كه بيشتر براي حمل و جابجايي مواد معدني در شبكه ريلي مورد استفاده قرار مي گيرد.

شركت واگن پارس اراك يكي از واحدهاي مادر تخصصي در حوزه ساخت و تعميرات اساسي خودروهاي ريلي در خاورميانه است كه در سال ۱۳۵۴ تاسيس شد.

اين شركت در سال ۱۳۶۴ با سرمايه گذاري سازمان نوسازي صنايع ايران به يكي از زير مجموعه‌هاي اين سازمان پيوست.ك/3

7112/559/686
۰ نفر