۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81469199
T T
۰ نفر
هلال احمر ايران، مجهزترين مراكز ارتباطي توسعه يافته منطقه را دارد

تهران - ايرنا - كارشناس ارشد بخش ارتباطات فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب‌سرخ و هلال‌احمر در منطقه منا(خاورميانه و شمال آفريقا)‌ گفت: مركز كنترل و هماهنگي عمليات اضطراري هلال احمر ايران از مجهزترين مراكز ارتباطي توسعه‌ يافته امداد و نجات در منطقه است.

به گزارش ايرنا از جمعيت هلال‌احمر، «ماجد الحويك»، در بازديد از توانمندي‌هاي هلال‌احمر ايران با بيان اين مطلب گفت: سيستم بين‌المللي مديريت سوانح و برنامه‌هاي هوشمند تلفن‌هاي همراه از جمله امكانات توسعه ‌يافته‌اي است كه مركز كنترل و هماهنگي عمليات اضطراري هلال‌احمر ايران آن را در اختيار دارد.

وي با بيان اين كه بازديد از جمعيت هلال‌احمر ايران گامي مثبت در زمينه تقويت همكاري‌هاي دوجانبه در بخش فناوري‌اطلاعات و انفورماتيك است، گفت: راه‌اندازي و تنظيم سيستم انفورماتيك دفتر فدراسيون در ايران و تخليه بقاياي تجهيزات انفورماتيك برجاي مانده از عمليات بم در سال 2006، از دستاوردهاي سفر به ايران است.

كارشناس ارشد بخش انفورماتيك و ارتباطات فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب‌سرخ و هلال‌احمر در منطقه منا با اشاره به اين كه در سفر به ايران پيرامون همكاري‌هاي متقابل، بحث و مذاكره شد، افزود: تقويت تعهد جمعيت هلال‌احمر ايران در حوزه تعامل در فناوري اطلاعات و ارتباطات منطقه‌اي و همچنين برگزاري همايش‌ها و كارگاه هاي بين‌المللي براي تبادل مهارت‌ها و توانمندي‌هاي جمعيت‌هاي ملي با يكديگر از جمله محورهاي مذاكرات در بازديد از هلال‌احمر ايران بوده است.

وي افزود: در اين ديدارها در زمينه ايجاد رابطه پايدار و بلند مدت همكاري ميان فدراسيون و جمعيت هلال‌احمر ايران و ساير جمعيت‌هاي ملي منطقه، تبادل دانش، اطلاعات و مهارت‌ها با فدراسيون و جمعيت‌هاي ملي داخل و خارج از منطقه، تعيين زمينه‌هاي حمايت فدراسيون از جمعيت و چگونگي انجام آن بحث بررسي شد.

اين مسوول افزود:‌در اين بازديد حمايت هلال‌احمر ايران از فدراسيون بين‌المللي در برگزاري كارگاه‌هاي منطقه‌اي و تبادل دانش و تجربيات با ساير جمعيت‌هاي ملي منطقه، امكان اجراي نرم‌افزار سيستم پاسخگويي به سوانح فدراسيون (FDRS) يا هر نرم‌افزار مشابه براي جمعيت هلال احمر ايران مذاكره شد.

اجتمام**3377 ** 1418
۰ نفر