فانی: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاك استخدام معلم است

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاك عمل ما برای پذیرش دانشجو و استخدام معلم است.

به گزارش خبرنگار آموزش ایرنا، 'علی اصغر فانی' روز یكشنبه در حاشیه هفتمین مجلس دانش آموزی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بر اساس اساسنامه این دانشگاه دو مدل پذیرش وجود دارد كه در مدل اول داوطلبان دیپلم را جذب كرده و طی یك دوره چهار ساله در این دانشگاه، آنها را تحت پوشش قرار می دهیم كه این شیوه اكنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: روش دوم طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان طراحی شده است كه بر این اساس آموزش و پرورش در كنار جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان كه طی سالهای اخیر نیز درحال اجرا است؛ می تواند از فارغ التحصیلان دوره كارشناسی سایر موسسات آموزش عالی از طریق آزمون اقدام به جذب نیرو كند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر این اساس دوره های آموزشی یك ساله برای فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها برگزار خواهد شد كه در این دوره ها حرفه معلمی به آنها آموزش داده می شود.

فانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها در آموزش و پروش از سال 94 وارد فاز اجرایی می شود؟ اظهار داشت:اكنون درحال مطالعه دستورالعمل این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: اجرای این طرح نیاز به مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارد و مذاكرات مقدماتی را درخصوص این طرح آغاز كرده ایم كه امید است هرچه زودتر به نتیجه نهایی برسیم تا بتوانیم جزییات آن را اعلام كنیم.



** نطق های دانش آموزان جمع آوری می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در هفتمین مجلس دانش آموزی كه امروز با حضور 150 نماینده منتخب دانش آموزان برگزار شد. تعدادی از این افراد نطق هایی ایراد كردند كه با توجه به اینكه سن دانش آموزان زیاد نیست و درحوزه كارشناسی تجربه ندارند؛ اظهارات بسیار خوب و ارزنده ای بود.

فانی افزود: تمامی این نطق ها جمع آوری می شود و متناسب با آنها، كمیته كاری در آموزش و پروش تشكیل خواهد شد و از طریق شورای عالی آموزش و پرورش پیگیر مطالبات دانش آموزان هستیم.

وی اضافه كرد: در دوره های گذشته مجلس دانش آموزی نیز اسناد خوبی تصویب شد كه بخش هایی از آن در دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

فانی خاطرنشان كرد: امید است آموزش و پرورش بتواند پاسخگوی واقعی نیاز دانش آموزان بوده و نیازهای آموزشی و تربیتی آنها را با توجه به سند بنیادین نظام آموزشی اجرایی كند.

فراهنگ**1883**ن.پ**1027