۲۸ دی ۱۳۹۳، ۸:۱۵
کد خبر: 81468498
T T
۰ نفر
آفرین بر گردان های مبارزی كه در غزه جنگیدند

تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه ای از فداكاری مردم فلسطین در جنگ های رژیم صهیونیستی علیه غزه تقدیر كردند و افزودند: آفرین بر فلسطینی ها! آفرین بر حماس و جهاد و گردان های مبارزی كه در فلسطین، در غزه جنگیدند و شجاعت نشان دادند.

ابزاری كه در دست دشمنان ما می تواند فعال شود و از آن حداكثر استفاده را دارند می كنند، اختلافات است؛ اختلاف شیعه و سنی، اختلاف قومیت ها، اختلاف ملیت ها، تفاخرهای غلط. مسئله شیعه و سنی را دارند بزرگ می كنند، سعیشان این است اختلاف ایجاد كنند.

می بینید در كشورهای اسلامی، در همین كشورهای انقلاب كرده، اختلاف ایجاد می كنند؛ در نقاط دیگر دنیای اسلام اختلاف ایجاد می كنند؛ همه باید بیدار باشند، همه باید هشیار باشند. غرب و آمریكا دشمن دنیای اسلام است؛ با این چشم باید به حركات آنها نگاه كرد.

تحریك می كنند، سازمان های جاسوسی شان مشغول فعالیتند؛ هرجا دستشان برسد، تخریب می كنند. در قضیه فلسطین تا آنجایی كه توانستند، كارشكنی كردند؛ البته شكست خوردند. ما داریم پیش می رویم، دنیای اسلام دارد پیش می رود.

این مسئله اخیر فلسطین، خیلی مسئله مهمی است. بین غزه و بین دولت صهیونیست كه مدعی است قوی ترین ارتش را در منطقه دارد، هشت روز جنگ اتفاق می افتد؛ آنگاه وقتی می خواهند آتش بس ایجاد كنند، آن طرفی كه برای آتش بس شرط می گذارد، فلسطینی هایند! این باوركردنی است؟

10 سال پیش اگر به شما این حرف را می زدند، چه كسی باور می كرد كه یك روزی بین فلسطینی ها - نه همه فلسطینی ها؛ یك گوشه ای از فلسطینی ها، غزه - و بین رژیم صهیونیستی جنگی اتفاق بیفتد، برای آتش بس آن جنگ، فلسطینی ها شرط بگذارند؟

آفرین بر فلسطینی ها! آفرین! آفرین بر حماس و جهاد و گردان های مبارزی كه در فلسطین، در غزه جنگیدند و شجاعت نشان دادند! شجاعت این است. من به سهم خودم از همه مبارزین فلسطین تشكر می كنم؛ به خاطر فداكاری ای كه كردند، به خاطر تلاشی كه كردند، به خاطر صبری كه كردند، و دیدند كه «انّ مع العسر یسرا» (مسلما با هر سختی آسانی است. سوره شرح آیه 6)

اگر چنانچه ما صبر كردیم، این صبر موجب می شود كه خدای متعال فرج را برساند. صبر كردند، ایستادگی كردند، خدای متعال فرج را رساند؛ این درس است؛ برای خود آنها هم درس است، برای دیگران هم درس است. این وحدت بین مسلمان ها را دست كم نگیرید؛ مسئله مهمی است.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شركت كنندگان اجلاس جهانی بیداری اسلامی (بیست و یكم آذر 1391)

فراهنگ**1003**1569
۰ نفر