۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۳۷
کد خبر: 81466208
T T
۰ نفر
وزیر اقتصاد:استقبال سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در ایران كم نظیر است

قم - ایرنا - وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینكه در حال حاضر شاهد استقبال سرمایه گذاران خارجی برای ورود به كشورهستیم، گفت: استقبال سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در ایران كم نظیر است.

به گزارش ایرنا، 'علی طیب نیا' پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در قم، اظهار داشت: هم اكنون سرمایه گذاران خارجی زیادی منتظر ورود به ایران هستند كه این شرایط نشان می دهد در آینده سرمایه گذاران بین المللی حضور چشمگیری در كشور داشته باشند.

وزیر اقتصاد با بیان اینكه نمی توان رقم دقیقی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 94 به دلیل تاثیر عوامل خارجی پیش بینی و اعلام كرد، افزود: پس از گذشت حدود دو سال كه رشد سرمایه گذاری خارجی به دلیل تحریم ها و ركود اقتصادی با كاهش مواجه بود در سال جاری این سرمایه گذاری رشد مثبتی را پیدا كرده است.

طیب نیا همچنین خاطرنشان كرد: پیشرفت های سیاسی كشور در حوزه سیاسی و همچنین شناختی كه جامعه جهانی از دیدگاه های صلح طلبانه نظام اسلامی پیدا كرد، سرمایه گذاران خارجی را بر آن داشت تا به دنبال فرصت های سودآوری در ایران باشند و این كشور را برای سرمایه گذاری انتخاب كنند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی مركز جذب و خدمات سرمایه گذاری در استان قم، اظهار داشت: در قانون سرمایه گذاری كشور احكام مناسبی برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران پیش بینی شده است، لذا این مركز در همین راستا، تمامی دستگاه هایی كه در زمینه اعطای مجوز سرمایه گذاری دخیل هستند را در یك محل و مركز واحد به نام مركز جذب و خدمات سرمایه گذاری جمع كرده تا مراحل صدور مجوز برای سرمایه گذاری را با سهولت انجام و آن را در اختیار سرمایه گذاران مختلف قرار دهند.

طیب نیا ابراز امیدواری كرد: استان قم با فعالیت این مركز در بهبود شرایط كسب و كار و سرمایه گذاری، شاهد جذب سرمایه های بیشتر در درون خود باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی، امروز با سفر به شهر قم با شماری از مراجع تقلید و علما در این شهر دیدار و گفت و گو كرد. ك/3

7403 / 553
۰ نفر