۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۲۱
کد خبر: 81462924
T T
۰ نفر

احداث تونل در گردنه اسدآباد ضروري است

۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۲۱
کد خبر: 81462924
احداث تونل در گردنه اسدآباد ضروري است

اسدآباد-ايرنا- رييس پليس راه همدان-كرمانشاه با بيان اينكه 70 درصد تصادفات اين محور در گردنه اسدآباد رخ مي دهد گفت:احداث تونل در اين مسير بسيار ضروري است.

به گزارش ايرنا سرهنگ 'ايرج عزيزي' روز سه شنبه در كميته ترافيك شهرستان اسدآباد با اشاره به افزايش 35 درصدي تصادفات منجر به فوت در محور همدان به كرمانشاه بر رفع نواقص جاده اي در گردنه اسدآباد تاكيد كرد .

وي اظهار داشت: پنج كيلومتر از مسير گردنه اسدآباد پيچ هاي تند و خطرناكي دارد كه نياز به حفر تونل دارد .

عزيزي تصريح كرد : بيشتر خودروهاي عبوري از گردنه غير بومي هستند واستاندارد سازي و آشكار سازي شيب راه هايي كه براي فرار اضطراري در مسير گردنه تعبيه شده به وسيله روشنايي و تابلو مي تواند در كاهش تصادف موثر باشد .

وي با بيان اينكه گردنه اسدآباد يك شريان بين المللي است يادآور شد : خط كشي گردنه از بين رفته و تردد خودرو ها از لاين مخالف بسيار خطرناك است و راه و شهرسازي بايد هرچه سريعتر نسبت به خط كشي جاده اقدام نمايد .

عزيزي همچنين از اجراي طرح نظارت بر شركت هاي حمل و نقل مسافر و بار خبر داد و افزود: از اين پس بازديد و نظارت بر شركت هاي مسافربري كه با جان مردم سروكار دارند شدت خواهد يافت .

رييس پليس راه همدان كرمانشاه خواستار تسريع در اجراي پل زيرگذر بادخوره شد و خاطرنشان كرد : اين مسير به علت بار ترافيكي زياد و واقع شدن در بزرگراه كربلا وضعيت ايمني خوبي ندارد واحداث اين پل حادثه خيزي مسير را كاهش مي دهد .

گردنه اسدآباد به طول 15 كيلومتر يكي از گردنه هاي برفگير و حادثه خيز كشور است .

شهرستان اسدآباد 107 هزار نفر جمعيت دارد و در فاصله 45 كيلومتري همدان واقع شده است .

7527/576

سرخط اخبار استان‌ها