۲۲ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۰۱
کد خبر: 81461996
T T
۰ نفر
انتقاد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ازفیفا

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز دو شنبه در گزارشی از 'ملبورن' اعلام كرد كه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خشم و یاس خود را نسبت به تاثیرات منفی تحریم ها علیه ایران بر آماده سازی تیم ملی این كشور ابراز داشت.

براساس این گزارش، 'كارلوس كی روش' سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز در ملبورن محل برگزاری بازی های جام ملت های آسیا، ابراز خشم و یاس كرد كه تحریم های بین المللی غرب بر برنامه هایش برای آماده سازی تیم ملی ایران لطمه زده است.

در این گزارش به قلم 'آلستر هیمر' آمده است: گرچه تیم ملی فوتبال ایران به عنوان قهرمان سه دوره رقابت های جام ملت های آسیا دیروز/ یكشنبه موفق شد با پیروزی 2-0 از سد بحرین بگذرد، اما سرمربی آن اعلام كرد كه نباید بازیكنان جوان ایران را قربانی سیاست كرد.

وی با اعلام اینكه بازیكنان تیم ملی ایران قربانی محدودیت های ناشی از تحریم های اقتصادی – سیاسی غرب علیه ایران شدند افزود: 'به همین دلیل ما امروزه برای هماهنگ كردن بازی های دوستانه و رفتن به اردوهای خارجی برای آماده كردن تیم و بازیكنان با مشكلات بسیاری روبرو هستیم.'

كی روش ضمن تاكید مجدد بر تاثیرات منفی این تحریم ها بر برنامه های مدیریت ورزشی خود، در عین حال فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) را متهم كرد به اینكه تحت تاثیر همین تحریم از پرداخت هشت میلیون دلار مربوط به حق حضور ایران در جام جهانی 2014 برزیل، خودداری می ورزد.

وی همچنین از مصادره شدن پول ایران در فیفا خبر داد و افزود: این پول توسط فیفا در كنفدراسیون فوتبال آسیا بلوكه شده است، بنابراین ادامه این وضع شرایط كار را در ایران هر روز وخیم تر می كند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران كه پیش از این مربی تیم ملی فوتبال پرتغال و نیز مربی تیم رئال مادرید اسپانیا نیز بود، شرایط بازی برای فوتبال و بازیكنان جوان ایران را غیرمنصفانه و ناجوانمردانه توصیف كرد و افزود: تیم ملی فوتبال ایران تا زمانی كه پشتیبانی مالی و منابع لازم برای بازی نداشته باشد نمی توان پیشرفتی برای آن تصور كرد.

رسانام**1378**1856
۰ نفر