۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۲۶
کد خبر: 81450943
T T
۰ نفر
استاندار: تولید10میلیون تن فولاد هرمزگان برنامه ریزی شده است

بندرعباس - ایرنا-استاندارهرمزگان با بیان اینكه تولید سالانه 10میلیون تن فولاد در این استان برنامه ریزی شده ، اظهار داشت: بایستی رسیدن به این هدف برای تامین مواد اولیه از طریق معادن برنامه ریزی كنیم .

به گزارش ایرنا، «جاسم جادری » یكشنبه درچهارمین همایش بزرگ پیاده روی كاركنان فولاد هرمزگان كه به مناسبت سالروزافتتاح شركت فولاد هرمزگان افزود: برای تحقق این برنامه به دنبال تقویت خطوط ریلی و زمینی و توسعه اسكله ها و بنادر برای صادرات فولاد تولید شده هستیم.

وی با تاكید بر اینكه بركت صنایع بزرگ غرب بندرعباس باید به سوی مردم استان هرمزگان سرازیر شود، تصریح كرد: وجود این صنایع بزرگ در غرب بندرعباس مشكلاتی همچون آلودگی هوا را در این منطقه ایجاد كرده و در خصوص مشكلات ناشی از آن باید مدیریت عالی استان پاسخگو باشد و بر این اساس ما می خواهیم تا مردم هرمزگان در اداره و مدیریت صنایع غرب بندرعباس سهیم باشند.

استاندارهرمزگان تصریح كرد: یكی از انتظارات ما این است كه از نیروهای هرمزگانی در هیات مدیره این صنایع استفاده و در جذب نیرو در صنایع غرب بندرعباس نیروهای بومی در اولویت باشند و در خصوص جذب نیروهای بومی شركت فولاد هرمزگان همكاری خوبی را داشته است.

جادری ، با بیان اینكه هرمزگان مركز تجارت، صادرات و واردات و فعالیت های اقتصادی در كشور محسوب می شود، افزود: ما از همه مردم دعوت می كنیم تا به سواحل نیلگون استان هرمزگان سفر و دركنار این ساحل طولانی زندگی كنند و در این زمینه باید شرایط مناسب برای تامین آب شرب با استفاده از شیرین سازی آب دریا با رعایت تمامی استانداردها فراهم شود.

وی یاد آورشد: امروز امنیت پایدار و توسعه هر كشوری مرهون مشاركت دسته جمعی همه اقشار جامعه است و همه باید با هم كار كنیم و استان هرمزگان و ایران اسلامی را آباد كنیم.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریك ایام ولادت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و هفته وحدت، عنوان كرد: استان هرمزگان نماد وحدت شیعه و سنی است كه می تواند در این زمینه برای همه الگو باشد و باید قدردان وجود نعمت وحدت و برادری در این استان باشیم.



* تا سه سال آینده ظرفیت تولید فولاد هرمزگان به سه میلیون تن خواهد رسید



مدیر عامل شركت فولاد هرمزگان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش كاركنان این شركت تا سه سال آینده فولاد هرمزگان به ظرفیت تولید سالانه سه میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، «مرتضی آقاجانی » یكشنبه در همایش پیاده روی كاركنان شركت فولاد هرمزگان به مناسبت سالروز افتتاح این شركت گفت: تولید فولاد این شركت در سال گذشته یك میلیون و 168 هزار تن بوده و طبق برنامه امسال باید این میزان به یك میلیون و 350 هزار تن برسد و پس از آن با اجرای طرح توسعه به ظرفیت سه میلیون تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر فولاد هرمزگان به عنوان پیشقراول صنعت هرمزگان مطرح است و توانسته عملكردهایی خود را در ابعاد كمی و كیفی ارتقاء دهد به واسطه این تلاش ها می باشد.

مدیرعامل شركت فولاد هرمزگان یادآور شد : فولاد هرمزگان با مسائل و مشكلاتی همچون فراهم نبودن زیر ساخت ها، شرایط جوی، نداشتن قطعات یدكی، نبود تجربه كافی و عوامل مشكل زای دیگری روبرو بوده است.

«شركت فولاد هرمزگان دومین كارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب، در كنار خلیج نیلگون همیشه فارس در زمینی به مساحت 95 هكتار در 13 كیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.»

طرح احداث یك مجتمع عظیم فولادی در هرمزگان سال 1378 در دستور كار شورای اقتصاد مطرح و پس از تایید مراحل اجرایی بزرگترین پروژه وزارت صنایع و معادن شامل خاكبرداری، بتن ریزی، ساخت اسكله های عظیم فولادی و هزاران تن مصالح و تجهیزات مورد نیاز دیگر در سال 1385 آغاز شد.

شركت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی یك و نیم میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت 200 و 250 میلی متر، عرض 900 تا دو هزار میلی متر و طول شش هزار تا 12 هزار میلی متر می باشد.

با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال در این شركت زمینه اشتغال پایدار یك هزار و 500 نفر بصورت مستقیم و شش هزار نفر بصورت غیرمستقیم فراهم شده كه با اجرای طرح توسعه این میزان به تعداد سه هزار نفر بصورت مستقیم و 12 هزار نفر غیرمستقیم افزایش می یابد.

8144/ 668 / 1539
۰ نفر