سردار سلامي: تفوق رواني دشمن در منطقه شكسته شده است

تبريز- ايرنا - جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بااشاره به پيشرفت هاي علمي و فناوري جمهوري اسلامي در صنايع دفاعي، گفت: بر اثر همين دستاوردهاي مهم تفوق رواني دشمن در منطقه شكسته شده است.

سردار حسين سلامي روز چهارشنبه در كنگره شهداي دانشجو در دانشگاه تبريز، افزود: امروز به بركت خون شهدا، هدايت هاي حكيمانه رهبر انقلاب و همچنين تلاش و كوشش خستگي ناپذير جوانان دانشمند، جمهوري اسلامي به درجه اي از اقتدار و صلابت سياسي، اقتصادي و دفاعي رسيده كه تمام قدرت هاي جهاني به آن اذعان و نمي توانند نسبت به رشد و ترقي ايران چشمان خود را ببندند.

وي گفت: در زمان حاضر ميدان علم و فناوري به عرصه جهاد جوانان و دانشمندان ايراني در مقابله با تهديدهاي دشمنان تبديل شده و اين جوانان دانشگاهي در زمينه هاي مختلف توانمندي هاي خود را بارها به منصه ظهور رسانده اند.

سردار سلامي توليد موشك هاي دوربرد با توان فناوري بسيار بالا و دقت فراوان را از جمله دستاوردهاي علوم دفاعي جمهوري اسلامي بيان كرد كه هر فروند آن رعشه بر اندام صهيونيست هاي غاصب و حاميان آنها مي اندازد و بر اثر همين تلاش ها و پيشرفت هاي چشمگير تفوق رواني دشمنان در منطقه از بين رفته و اين موازنه به نفع ايران در حال شكل گيري است.

وي توليد موشك هاي بالستيك را يكي از نمونه هاي عيني و مهم توانايي هاي علمي و فناوري ايران خواند و گفت: اين توليدات قدرت تدافعي ايران در مواقع حساس را چند برابر كرده و موجب اقتدار و عزت ملت ماست.

سردارسلامي با اشاره بر توانمندي هاي جمهوري اسلامي در توليد موشك هاي دوربرد، يادآوري كرد: ما به اندازه اي توليد در اين زمينه داشتيم كه ديگر انبارهاي ما جايي براي آنها ندارد.

وي با اشاره به اينكه ايران به تدريج در حال دستيابي به قله هاي ترقي و افتخار است، اظهار كرد: ما هم اكنون در عرصه هاي گوناگون در حال صعود از قدرت منطقه اي به يك قدرت جهاني هستيم كه شاخص هاي آن در ابعاد سياسي، فرهنگي، علمي و دفاعي قابل مشاهده است و اين دستاوردها حاصل نمي شد مگر با فداكاري نسل هاي جاودانه ما در دوران هشت سال دفاع مقدس كه جان عزيز خود را تقديم اسلام و انقلاب نمودند.

سردار سلامي اضافه كرد: هم اكنون ايران اسلامي به جهت بنيان هاي فكري امام راحل، تدابير حكيمانه رهبري و بصيرت امت اسلامي استراتژي هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي خود را به دست خود تعيين مي كند كه البته اين برخلاف عقيده دشمنان است و به همين جهت پس از انقلاب اسلامي همواره با دسيسه ها و ترفندهاي مختلف درصدد ضربه زدن به نظام بوده اند.

وي گفت: طي 35 سال گذشته استكبار با انواع رهبردهاي نظامي، تحريم هاي اقتصادي، تهاجم فرهنگي، محاصره هاي علمي، انزواي سياسي و عمليات رواني سناريوهاي مختلفي را براي از بين بردن جمهوري اسلامي و جلوگيري از قدرت نرم اين نظام الهي طراحي كرده كه تمام اين نقشه ها خنثي شده و ملت ايران قوي تر از گذشته در راه اعتلاي نظام و كشور خود تلاش مي كنند.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به نقش شهداي دفاع مقدس در آشكار شدن حقايق انقلاب اسلامي، گفت: شهداي ما واقعيات زميني را با حقايق آسماني پيوند زده و جان شيرين خود را براي احياي عظمت اسلام و ملت در طبق اخلاص گذاشتند.

سردار سلامي از آذربايجان به عنوان سرزمين فرزندان آسماني و اسطوره اي ياد كرد كه نام هر يك از انها افسانه اي است بر تارك افتخارات ملت ايران كه نمونه عيني ان شهيد باكري است كه جايگاه والا و روشني در دوران دفاع مقدس داشت.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران از 311 دانشجوي شهيد آذربايجان به عنوان يكي ديگر از اسناد افتخار جامعه دانشگاهي آذربايجان نام برد كه نمادهاي عزت براي مردم ايران شدند.

به گزارش ايرنا، فرمانده سپاه عاشورا نيز در اين كنگره با اشاره به جايگاه شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، گفت: شهداي دفاع مقدس تراز اسلام را در جهان بالاتر بردند و با نثار جان خود درس آزادي و آزاد مردي به جهانيان در برابر هر گونه تجاوز و ستم دادند.

سردار غلام عسكر كريميان گفت: همچنانكه امام خميني (ره) درباره جوانان رزمنده فرمودند كه اسلام جواناني همانند جوانان ايران اسلامي را به جز در برهه اي در صدر اسلام نديده است، اين سخن در لحظه به لحظه دوران جنگ تحميلي به عينه مشاهده شد.

7236/587