۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81421802
T T
۰ نفر

پژوهشگران برتر كردستانی تجلیل شدند

۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81421802
پژوهشگران برتر كردستانی تجلیل شدند

سنندج- ایرنا- آیین اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان روز چهارشنبه با حضور معاون مدیریت منابع انسانی استاندار كردستان و جمعی دیگر از مسوولان استان و پژوهشگران در آمفی تئاتر مولوی دانشگاه كردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پژوهشی دانشگاه كردستان در این آیین با بیان اینكه پژوهش نقش موثری در توسعه دارد گفت: ما نباید با تكیه بر پژوهش های كاربردی، پژوهش های پایه و نظری را به بوته فراموشی بسپاریم.

عبدالله سلیمی با بیان اینكه در تمامی حوزه ها نیازمند انجام كارهای تحقیقاتی و پژوهشی هستیم افزود: انجام كارهای تحقیقاتی و كاوشگری در زمینه های مختلف، موجب توسعه و پیشرفت همه جانبه را در جامعه به وجود می آورد.

وی با اشاره به اینكه در سال جاری در زمینه توزیع مقالات در استان با رشد مواجه بوده ایم اظهار امیدواری كرد مسائل و موانع موجود بر سر راه پژوهشگران رفع شده و حمایت های لازم از این افراد صورت گیرد.

یكی از اساتید دانشگاه های كردستان نیز در این آیین گفت: پژوهش زاییده نیاز بشر است و تمامی، اختراعات، اكتشافات و تحقیقات انجام شده براساس نیازها و خواسته های بشری بوده است.

احمد پارسا با بیان اینكه پژوهش از نظر اقتصادی نیز می تواند به نفع ما باشد افزود: پژوهشگران ما باید از ایده ها و یافته های خود در زمینه های مختلف از جمله توسعه و پیشرفت جامعه استفاده كنند.

او اظهار كرد: ما زمانی ابن سیناها و زكریای رازی هایی داشتیم كه با وجود امكانات كم، تالیفات بسیاری ارائه دادند و انتظار می رود در قرن 21 و با داشتن مراكز آكادمیك و امكانات فراوان افرادی پژوهشگر و محقق تربیت شوند.

این استاد دانشگاه افزود: ما همواره شاهد افزایش تعداد مقالات و تعداد دانشجویان دارای تحصیلات تكمیلی در كشور هستیم اما این مقالات و تحقیقات هیچ كدام از مشكلات جامعه ما را حل نكرده است و تحقیقات فراوانی انجام شده كه هم اكنون خاك می خورد و این مساله نیاز به آسیب شناسی دارد.

او با بیان اینكه توجه به كمیت منجر به فراموشی كیفیت شده است گفت: امروز كمیت بر كیفیت غلبه دارد و ارتقای دانشگاه ها براساس تعداد مقالات است لذا این امر منجر به سرقت های علمی و ادبی می شود و این یك چالش است و نیاز به چاره اندیشی دارد.

در ادامه این آیین از تعدادی از پژوهشگران برتر استان به مناسبت هفته پژوهش با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.ك/2

7348/533