مشاور استاندار تهران: توسعه و ترويج فرهنگ قرآني در جامعه مستلزم برنامه ريزي منسجم و هدفمند است

تهران - ايرنا - مشاور فرهنگي استاندار و مديركل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري تهران گفت: توسعه و ترويج فرهنگ قرآني و مذهبي در سطح جامعه به ويژه در ميان نسل جوان و نوجوان، نيازمند برنامه ريزي كارشناسي، منسجم و هدفمند است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، «عليرضا مهدوي شاهرودي» شب گذشته در جلسه ساماندهي مسائل و مشكلات دهستان دانش شهرستان قدس، افزود: مديريت جزيره اي در حوزه هاي فرهنگي نمي تواند زمينه و بستر مناسب براي كسب موفقيت و اثربخشي برنامه ها را فراهم كند چراكه شرط اصلي براي موفقيت

در عرصه هاي فرهنگي، انسجام و يكپارچگي در برنامه ريزي و اجرا است.

مشاور فرهنگي استاندار تهران با تاكيد بر استفاده از ظرفيت ها و قابليت هاي موجود براي توسعه و ترويج فرهنگ ديني و قرآني در جامعه، اظهار كرد: استان تهران به واسطه مهاجرپذيري و حضور افراد با فرهنگ ها و قوميت هاي مختلف، شرايط خاصي را در استان ايجاد كرده كه همين امر بيانگر ضرورت برنامه ريزي براي توسعه و ترويج فرهنگ قرآني و اهل بيت (ع) در سطح شهرستان هاي تابعه استان تهران است.

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري تهران تاكيد كرد: براي تحقق اين مهم بايد از ظرفيت و امكانات تمامي دستگاههاي اجرايي استان با يك برنامه كارشناسي و هدفمند در قالب يك مديريت واحد به خوبي استفاده كرد.

مهدوي با تاكيد بر اينكه اقدام جزيره اي در حوزه فعاليت هاي فرهنگي پاسخگويي نيازها و مطالبات مردم نيست، افزود: بايد زمينه و بستر مناسب براي ارتقاي سطح فرهنگ به ويژه فرهنگ قرآني و ديني در مناطق شهري و روستايي استان تهران فراهم شود.

به گفته وي، دراين زمينه مسووليت و وظيفه دستگاههاي همچون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي، تبليغات اسلامي و اوقاف و امور خيريه به عنوان متوليان حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي به مراتب سنگين تر از ساير دستگاههاي اجرايي است.

توسعه و ترويج مراكز فرهنگي، احداث حوزه علميه، فراهم كردن امكانات مناسب براي مشاركت جوانان و نوجوانان در فعاليت هاي فرهنگي با محوريت مساجد و همچنين راه اندازي كانون فرهنگي، هنري مساجد در دهستان دانش شهرستان قدس از جمله مصوبات اين جلسه بود.

دهستان دانش با حدود پنج هزار نفر جمعيت (شيعه و سني) در شمال شرقي شهرستان قدس واقع شده است.

تهرام/5570/ 1625