۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 81416939
T T
۰ نفر
كارگاه تخصصی تعالی مدیریت مدرسه در اراك برگزار شد

اراك - ایرنا - كارگاه تخصصی آموزشی با عنوان «تعالی مدیریت مدرسه» روز یكشنبه با حضور مدیران واحدهای آموزشی استان مركزی در كانون امام خمینی (ره) اراك برگزار شد.

به گزارش ایرنا،دانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش كشور در این كارگاه تخصصی گفت: مدیریت مدرسه آمیزه ای از علم، حرفه و هنر است كه بایستی با روشه های موثر بهترین بهره وری از آن حاصل شود.

دكتر«حمید تورانی» افزود: با توجه به امكانات محدود واحدهای آموزشی، مدرسه داری و مدیریت این فضاها نیازمند تدبیر و درایت خاص است كه از برنامه محوری و نگاه هدفمند راهبری مدارس برمی خیزد.

وی گفت: زمینه سازی برای دستیابی به استانداردهای آموزشی، ایجاد وفاق سازمانی، افزایش انگیزه مدیران، تقویت مشاركت جویی و ارتقای اثربخش از اهداف اجرای تعالی مدیریت مدرسه است.

دكتر تورانی اضافه كرد:یكی از وظایف مهم در تعالی مدیریت مدرسه استفاده حداكثری از ظرفیت های خانواده و بخش خصوصی در اثربخشی و بهبود امور آموزشی است.

دانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی امسال درپنج هزارو 700 باب مدرسه كشور درحال اجرا است و در سال های آتی درتمامی مدارس سراسر كشوراجرا می شود.

دكتر تورانی افزود: این طرح یكی از اهداف سند تحول بنیادین است و از برنامه ها و سیاست های آموزش و پرورش محسوب می شود.

وی اضافه كرد: برای مدیریت متعالی مدارس لازم است برخی روش ها و برخوردها با دانش آموزان و معلم ها كنار گذاشته و روش های ارتباطی و آموزشی در مدارس روزآمد شود .

وی ادامه داد: روش های كهنه مدیریتی باید كنار گذاشته شود و نباید به اجرای آنها در شیوه های مدیریتی اصرار داشت.

دكتر تورانی توضیح داد: برنامه تعالی مدیریتی مدارس قوام بخش وضع موجود نیست بلكه زمینه ساز وضعیت خوب آینده نظام آموزشی است.

كارگاه یك روزه تعالی مدیریت مدرسه با حضور120 نفر از مدیران مدارس، مسوولان ارزیابی ، معاونین آموزشی و كارشناسان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستا نها و مناطق استان مركزی از 15 منطقه آموزشی استان مركزی برگزار شد.ك/2

2482/560/