بوشهريها 10 هزار تماس با سامانه سامد برقرار كردند

بوشهر- ايرنا - مديركل بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري بوشهر گفت: بوشهريها با 10 هزار تماس با سامانه سامد از طريق شماره تلفن 111مطالب مورد نظر خود نسبت به دستگاههاي اجرايي را مطرح كردند.

به گزارش ايرنا عباس قلي پور عصر روز سه شنبه در نشست هم انديشي براي توسعه سامانه ارتباطي مردم و دولت در استان بوشهر افزود: از اين شمار يكهزار و 200 مورد مربوط به دستگاههاي اجرايي شامل شكايت، درخواست، پيشنهاد، انتقاد، طرح ايده و قدرداني بوده است.

وي يادآورشد: شماري از تماس هاي ياد شده نيز مشاوره بوده كه همزمان با تماس حل شده است و بخشي نيز بجاي ديگر تلفن هاي خدماتي و يا اضطراري ارتباط برقرار شده بود كه باطل اعلام شد.

مديركل بازرسي ، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري بوشهر اضافه كرد: از مجموع يكهزارو 200 تلفن مربوط به دستگاههاي اجرايي ، 897 مورد درخواست شامل كمك مالي ، اشتغال و درمان بوده است.

وي ادامه داد: همچنين 128 مورد شكايت از عملكرد دستگاهها، 40 مورد انتقاد ، 24 مورد گزارش و 12 مورد نيز ايده و طرح بوده است و مابقي نيز ساير موارد است.

قلي پور گفت: از يكهزارو 200 تماس ارتباطي به 826 مورد پاسخ داده شد و 181 مورد نيز بدليل مغابرت با قانون پاسخ منفي دريافت كردند.

وي بااشاره به تاكيد استاندار بوشهر بر تكريم ارباب و رجوع افزود: هم اينك مدت پاسخگويي به شكايات از طريق سامانه سامد 30 روز است كه براساس تاكيد استاندار اين مهم بايد حداكثر به 48 ساعت كاهش يابد.

مديركل بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري بوشهر گفت: بدستور استاندار بوشهر هم اينك سامانه سامد ازلحاظ فني و ساختاري در حال بهبود است.

وي افزود: افزون بر شماره تلفن ارتباطي امكان ارسال پيامك به شماره 100022111 نيز براي شهروندان بوشهري فراهم شده ضمن اينكه آدرس پست الكترونيكي نيز كه در سايت استانداري قرار دارد براي ارسال اسناد و مدارك پيش بيني شده است.

قلي پور با بيان اينكه مردم بهترين ناظران عملكرد دستگاههاي اجرايي هستند يادآورشد: اگر پاسخ مطالبه اي از مراجعه كنندگان منفي هم باشد بايد اين نه گفتن توام با عزت و مهرباني به مراجعه كنندگان باشد .

اين مقام مسوول گفت: براي اعتلاي نظام و حركت در مسير آرمان هاي دولت بايد با تمام وجود در خدمت مردم باشيم و صادقانه خدمات خود را ارايه دهيم .

وي افزود: خدمت در نظام اسلامي براي مسوولان هديه اي الهي است كه بايد قدر اين فرصت را دانست.

قلي پور يادآورشد: ارتباط مردم و دولت اولويت دارترين برنامه استاندار بوشهر است برهمين اساس يكي از شاخص هاي مهم ارزيابي عملكرد مديران ميزان پاسخگويي آنان به درخواست هاي مردم است.

وي گفت: مديريت ارشد اين استان در عين تاكيد بر پاسخگويي مديران و كاركنان دستگاههاي اجرايي به مردم از خود آنان نيز در چاچوب قانون دفاع و حمايت مي كند.

قلي پور افزود: سامانه سامد حلقه ارتباطي بين مردم و دستگاههاي اجرايي است طوريكه هم اينك ارتباط و ديدارهاي مردمي و شركت استاندار بوشهر در همايش ها از طريق همين سامانه برنامه ريزي مي شود.

اين مقام مسوول با بيان اينكه در سفرهاي استاني رييس جمهوري نامه نگاري جاي خود را به سامانه سامد مي دهد افزود: مردم بايد از طريق سامانه ارتباطي يادشده مطالبات خود را مطرح كنند.

وي يادآورشد: ما بايد خود را بجاي مردم بگذاريم و با عملكرد درست خود به آنان اطمينان دهيم كه دولت با تمام وجود بدون تفكيك و تمايز قايل شدن بين مردم در خدمت اقشار مختلف آنان است.

قلي پور ادامه داد: مردم نسبت به دولت دكتر روحاني اميدوار شده اند برهمين اساس بايد نشاط و اميد در بين مردم افزايش يايد كه روابط عمومي ها در اصلاح فرايندهاي سازماني براي تصميم سازي ارايه خدمات مطلوب به مطالبات مردمي رسالت مهمي دارند.ك/2

628

سرخط اخبار استان‌ها