۳ آذر ۱۳۹۳، ۲۲:۳۲
کد خبر: 81400066
T T
۰ نفر
عضو شوراي استان: پيوستن به حوزه انتخابيه شيروان، فاروج را متضرر مي كند

فاروج - ايرنا - نماينده شوراي اسلامي استان خراسان شمالي در شوراي عالي كشور گفت: مردم فاروج از الحاق اين شهرستان به حوزه انتخابيه شيروان، متضرر مي شوند.

'علي توافقي' عصر دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: پيوستن به حوزه انتخابيه شيروان، فاروج را به شهرستاني درجه 2 و حتي 3 براي نماينده اين حوزه انتخابيه در مجلس شوراي اسلامي تبديل كرده و عملا در حاشيه قرار مي دهد.

وي گفت: اكنون نماينده حوزه انتخابيه قوچان و فاروج، با حضور در نشست هاي استان خراسان شمالي، به عنوان نماينده شهرستان فاروج، مسائل اين منطقه را پيگيري مي كند.

وي افزود: از زمان تشكيل استان خراسان شمالي، بارها زمزمه هايي در خصوص جدايي حوزه انتخابيه فاروج از خراسان رضوي (شهرستان قوچان) و الحاق آن به شهرستاني در خراسان شمالي شنيده شده، اما هيچ حركت قطعي صورت نگرفته است.

وي مدعي شد: برخي با اغراض شخصي به دنبال جدايي فاروج از حوزه انتخابيه قوچان در خراسان رضوي و الحاق آن به حوزه انتخابيه اي در خراسان شمالي هستند.

توافقي گفت: با توجه به تفاوت فاحش جمعيتي دو شهرستان شيروان و فاروج، در صورت اشتراك اين دو منطقه در حوزه انتخابيه، شهرستان شيروان با توجه به جمعيت سه برابري نسبت به فاروج، وزن بيشتري خواهد يافت و اين به ضرر مردم فاروج است.

شهرستان 52 هزار نفري فاروج، پيش از تشكيل استان خراسان شمالي، به عنوان يكي از بخش هاي تابعه قوچان، با اين شهرستان در حوزه انتخابيه مشترك بود كه اكنون با وجود جدايي از اين شهرستان، همچنان زيرمجموعه حوزه انتخابيه قوچان است.

فاروج در 90 كيلومتري شرق بجنورد و 30 كيلومتري غرب قوچان قرار دارد. ك/3

7187/626

سرخط اخبار استان‌ها