۲۸ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8139221
T T
۰ نفر

سفیر ایران در ژاپن:

۲۸ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8139221
سفیر ایران در ژاپن: فرش ایرانی بهترین نماد تاریخ کهن ایرانیان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/28 اقتصاد.ژاپن.ایران.عراقچی توکیو - سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن گفت: ایران دارای یک تاریخ و تمدن چندهزار ساله است و فرش ایرانی بهترین نماد تاریخ کهن ایرانیان بشمار می رود.
به گزارش ایرنا ، دکتر سیدعباس عراقچی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ فرش و فرهنگ ایرانی که با حضور یاسوئو هایاشی رییس سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) ، خانم آکیکو سایتو معان رییس مجلس مشاوران، توشیرو سوزوکی مدیرکل آسیای وزارت امور خارجه ژاپن و جمعی از سفرای کشورهای خارجی و روسای نهادهای ایرانی مقیم ژاپن حضور داشتند، افزود: فرش ایران به زیباترین شکل ممکن توانسته است هنر و صنعت را با یکدیگر تلفیق کند و برای استفاده روزمره به خانه های مردم وارد شود.
عراقچی ضمن قدردانی از اتحادیه فرش دستباف ایران در ژاپن برای برگزاری نمایشگاه بزرگ فرش و فرهنگ ایران افزود: امروز استادکاران بزرگ فرش ایرانی در ژاپن در عرصه های مختلف از جمله در زمینه های طراحی، بافت و عرضه فرش حضوری فعال دارند.
وی با اشاره به این موضوع که پروفسور آشیکاگا یکی از پرچمداران ایران شناسی در ژاپن به شمار می رود، اظهار داشت: آشیکاگا که بشدت شیفته فرهنگ و هنر ایرانی است در مورد فرش ایران می گوید که ایرانی ها معتقدند خانه ای که در آن فرش نباشد ، زیبایی و آراستگی ندارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در ادامه ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که در تمامی خانه های شهروندان ژاپنی یک نماینده ای از هنر اصیل ایرانی یعنی فرش ایران حضور داشته باشد.
عراقچی در این مراسم که با حضور دست اندرکاران ژاپنی برگزار شد، گفت: بسیاری از شهروندان ژاپنی مواردی را بیان کرده و اعتراض کرده اند که متاسفانه فرش تولیدی در برخی کشورها به عنوان فرش ایرانی در ژاپن عرضه می شود که نیازمند رسیدگی و برخورد مقامات ژاپنی است.
آکیکو سانتو معاون رییس مجلس مشاوران ژاپن نیز در این مراسم ضمن قدردانی از برگزاری این نمایشگاه گفت: من یکی از طرفداران فرهنگ و هنر ایرانی از جمله فرش ایرانی هستم و از کودکی تاکنون فرش ایرانی همواره با ما همراه بوده و هم اینک نیز از این فرشها استفاده می کنیم.
سانتو از فرش ایرانی به عنوان یکی از نمادهای بزرگ هنر و سنت ایرانی یاد کرد و افزود: فرش ایرانی این عمق فرهنگ و سنت ایرانی را نشان می دهد.
وی یاد آور شد: فرش ایرانی از زوایای مختلف آدمی را متحول می کند و از این دیدگاه می توان گفت که فرش ایرانی خود گویای کشور ایران است.
سانتو در ادامه ابراز امیدواری کرد، روزی فرا رسد که فرش ایرانی طرفداران زیادی را در اقصی نقاط جهان از جمله در ژاپن به دست آورد و شرایطی فراهم شود که در تمامی خانه ها در سراسر جهان حداقل یک فرش ایرانی وجود داشته باشد.
آساق 1392**280** شماره 185 ساعت 19:24 تمام
۰ نفر