صنعت نساجی نیازمند ایجاد شبكه فروش از سوی تولیدكنندگان است

تهران - ایرنا - مدیركل دفتر صنایع نساجی و پوشاك وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه صنعت نساجی نیازمند ایجاد شبكه فروش از سوی تولیدكنندگان است، گفت: این صنعت بویژه در محصول نهایی مانند پارچه و لباس ارزش افزوده بالایی دارد كه می تواند تامین سرمایه درگردش مناسب برای تولیدكنندگان داشته باشد.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، گلناز نصرالهی با تاكید بر نقش مدیریتی تولیدكنندگان در بازار، افزود: تولیدكنندگان در تمام دنیا به شیوه های مختلف محصول خود را به دست مصرف كننده می رسانند.

وی گفت: ایجاد واحد بازاریابی و فروش در كارخانه ها، اقدام برای ایجاد فروشگاه ها و محل های عرضه به صورت مستقیم و یا در قالب اعطای نمایندگی به افراد با تجربه در فروش، ایجاد واحد تحقیقات بازار و ارتباط با مصرف كننده نهایی بخشی از اقداماتی است كه باید تولیدكنندگان برای آن گام بردارند.

مدیركل دفتر صنایع نساجی و پوشاك، افزود: البته برندسازی نیز می تواند قدرت بازاریابی و فروش شركت ها را افزایش دهد و مانع از انحصارطلبی یك عده شود.

وی تصریح كرد: كارخانه های نساجی در ایران باید به سمت روش های نوین حركت نمایند تا در برابر محصولات وارداتی توان رقابت داشته باشند.

نصرالهی تاكید كرد: آنچه اهمیت دارد تغییر رویكرد تولید در ایران است چرا كه رقبای بسیار زیادی در خارج از كشور فعالیت دارند كه فرآیند فروش و بازاریابی را قبل از تولید آغاز می كنند.

وی اظهار داشت: اگر رویكردهای مدیریتی در صنایع نساجی تغییر كند هم قیمت تمام شده كاهش خواهد یافت و هم سیستم بازاریابی و فروش اصلاح می شود.

به گفته نصرالهی، افرادی كه حتی برای مد و طراحی قدم كوچكی برداشته اند بخوبی تاثیر مستقیم آن را در رشد تولید و فروش و حتی سود بیشتر شاهد بوده اند.

مدیركل دفتر صنایع نساجی و پوشاك با بیان اینكه نزدیك به 9800 واحد تولیدی در سراسر كشور در صنعت نساجی فعالیت می كنند، گفت: در مجموع این تعداد واحد سهمی 11 درصدی از كل صنعت كشور و سهمی 12 درصدی از كل اشتغال صنعت را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: صنعت نساجی صنعتی است كه سطح اشتغال بسیار بالایی دارد و نیروی انسانی بیشتر، هزینه این صنعت را افزایش داده؛ این در حالی است كه حاشیه سود این صنعت برای تولیدكنندگان ناچیز است.

اقتصام(1) 1574**1558

سرخط اخبار اقتصاد