۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۵۰
کد خبر: 81361527
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت اصفهان: وصله اسید پاشی به افراد متدین نمی چسبد

اصفهان – ایرنا – امام جمعه موقت اصفهان با اشاره اسید پاشی های صورت گرفته اخیر در اصفهان، گفت: مطمئن هستیم فرد مومن و متدین اقدام به چنین عملی نخواهد زد و این وصله ها به افراد متدین نمی چسبد.

به گزارش ایرنا، آیت الله ' سید ابوالحسن مهدوی' در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان گفت: این اقدام زشت از جهت عقلی و شرعی محكوم است.

عضو خبرگان رهبری تصریح كرد: بر اساس برخی گزارش ها برخی از قربانیان اسید پاشی از خانواده های متدین هستند و از اینكه اسم آنها به عنوان بدحجاب در رسانه ها مطرح شده است، ابراز نارضایتی كرده اند.

وی به همزمانی موضوع اسید پاشی با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر اشاره كرد و افزود: این همزمانی احتمال را به سمتی می برد كه فرد یا افرادی كه دست به این اقدام زده اند، ابزار دست سرویس های جاسوسی بیگانه اند و یا اینكه در میدان آنها بازی می كنند.

امام جمعه موقت اصفهان به اعلام پیروزی برخی كاندیداها قبل از پایان انتخابات 88 اشاره كرد و افزود: امروز هم رسانه های بیگانه قبل از مشخص شدن عاملان جنابت به متدینین تهمت می زنند.

وی با بیان اینكه انگشت اتهام رسانه های بیگانه در جریان اسید پاشی متوجه نیروهای متدین شده است، افزود: این رسانه ها اگر دلسوز هستند، به فكر مردم كشورهای خود باشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سكوت رسانه ها در برابر كشتار سیاه پوستان در كشورهای غربی، گفت: نقض حقوق بشر در آمریكا و اروپا بسیار دیده می شود.

وی تاكید كرد: بیگانگان باید بدانند كه اقوام و مذاهب گوناگون با سلایق خود با رعایت حقوق شهروندی بصورت مسالمت آمیز در ایران زندگی می كنند.

آیت الله مهدی تصریح كرد: مسوولان با جدیت و دلسوزی موضوع اسید پاشی را پیگری می كنند و به برگزاری راهپیمایی و تظاهرات نیازی نیست زیرا انگیزه كافی برای شناسایی عامل یا عاملان این اقدام وجود دارد.

وی خاطر نشان كرد: مردم با هوشیاری كامل نسبت به شایعات بی توجه باشند زیرا حفظ آرامش، نیاز جامعه ماست و رسانه هایی كه به شایعات دامن می زنند معاند نظام هستند.

امام جمعه موقت اصفهان به نفوذ بهاییت در شبكه بی بی سی و عناد آنها با جمهوری اسلامی اشاره كرد و افزود: باید مراقب بود كه این افراد آرامش و نظم جامعه ما را بر هم نزنند.

وی در عین حال از مسوولین خواست با جدیت روند رسیدگی به پرونده اسید پاشی در اصفهان را پیگیری كنند.

وی با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منكر گفت: اگر آمرین به معروف و ناهیان از منكر، امنیت كافی داشتند و این كار توسط مردم انجام می شد و عده ای اراذل و اوباش بستر برهم زدن امنیت جامعه را پیدا نمی كردند.

عضو خبرگان رهبری افزود: وحدت و آرامش جامعه در گرو تذكر لسانی است.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها به رحلت آیت الله ' محمدرضامهدوی كنی' رییس فقید مجلس خبرگان رهبری اشاره كرد و افزود: اعتدال و میانه روی، زهد، بی ریایی، صداقت در خدمت و اقدام بر اساس احساس تكلیف از ویژگی های این عالم مجاهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان به صدور حكم اعدام آیت الله شیخ النمر روحانی شیعه عربستان توسط دستگاه قضایی این كشور اشاره كرد و ادامه داد: سوابق و صحبت های این عالم در دفاع از اسلام بوده است و صدور چنین حكمی تعجب همه را برانگیخته است.

وی با بیان اینكه ' امیدواریم این حكم اجرایی نشود' ، ابراز امیدواری كرد كه این حكم ها سبب بیداری ملت های مسلمان شود.

وی همچنین در خطبه اول نماز به آغاز دهه محرم و صفر اشاره كرد و از مردم خواست نسبت به اجرای شعائر الهی همت داشته باشند و افزود: تعظیم شعائر دینی نشانگر تقوای قلب است.

پ/7134/ 7132 / 1539
۰ نفر